Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Formant taxistes per la campanya

L'any passat vaig escriure un post on reflexionava sobre la importància que algunes professions tenen per influenciar més i millor a la ciutadania. A l'hora de parlar bé d'un candidat i per convèncer en el vot funciona el porta a porta, que sempre és molt més efectiu que les trucades telefòniques pel que fa a relacions personals. No obstant això, és complicat, perquè o bé costa diners o bé costa trobar a qui ho faci d'una manera constant.

Però hi ha col·lectius de persones que sempre estan en contacte amb la gent, que parlen constantment de diferents temes i que opinen i donen els seus punts de vista durant les converses que tenen diàriament pel seu treball. Taxistes i cambrers (i segur que se m'oblida algun més) parlen amb els seus clients i no és estrany fins i tot que aprofitant aquestes relacions, el president colombià, Uribe, proposés incorporar taxistes a la xarxa d'informants de la policia. Aquests contactes personals són els que generen el boca-orella, que segueix sent bàsic per crear estats d'opinió i per convèncer o canviar un vot.

No es tracta de fer campanya constant o de dir “hola, bon dia, voti a X, per favor”, sinó que si surt aquesta conversa, el simpatitzant pugui parlar bé del seu candidat i exposar les seves idees. En política, tot comunica, i alguns treballs poden comunicar de manera més propera, així que no està de més tenir en compte a determinats col·lectius.

He conegut algun exemple d'aquests usos en diferents col·lectius, incloent a taxistes, però és a través d'una interessant iniciativa creada per TEDxBuenos Aires, llegida en el blog de Francisco Javier Jiménez, que podríem fer-nos una idea de com alguna cosa senzilla (reunir-se amb uns taxistes, per exemple, o convidar-los a compartir el seu temps amb un candidat) pot aconseguir que aquest missatge arribi a moltíssima més gent, precisament a tots els contactes que aquests treballadors tenen en el seu moment a dia: “Taxi Drivers és una campanya de màrqueting una miqueta alternativa que comença amb la invitació de 50 taxistes argentins a una conferència de TED a Buenos Aires en la qual es van banyar de “idees que val la pena difondre” durant sis hores. Després de l'esdeveniment els taxistes van sortir al carrer a treballar i de pas a fer el que millor saben fer: Parlar. Resultats? 50 taxistes per 20 passatgers per dia i durant una setmana donen un total de 7.000 converses directes sobre TED. Després a saber les reaccions dels passatgers en la seva vida normal. Això no és viralidad? La barreja entre l'online i l'offline és el que es porta“.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger