A l'hora de parlar bé d'un candidat i per convèncer en el vot se sol fer el porta a porta, que sempre és molt més efectiu que les trucades. Tanmateix, és complicat, perquè o bé costen diners o bé costa trobar qui ho faci d'una manera constant.
Però hi ha dos col·lectius de persones que sempre estan en contacte amb la gent, que parlen constantment de diferents temes i que opinen i donen els seus punts de vista durant les converses que tenen diàriament pel seu treball. Ambdós col·lectius, taxistes i cambrers (i segur que se me n'oblida algun més) parlen amb els seus clients i no és estrany fins i tot que aprofitant aquestes relacions, el president colombià, Uribe, proposés incorporar taxistes a la xarxa d'informants de la policia.
Són especialment els cambrers els que generen relacions de confiança amb els seus clients que els permeten parlar bé d'un candidat i que aquesta valoració sigui no només escoltada sinó sovint tinguda en compte pels seus interlocutors. Aquests contactes personals són els que generen el boca-orella, que continua sent bàsic per crear estats d'opinió i per convèncer o canviar un vot.
I no sols parlem de converses. Tenir un cambrer o un taxista convençut, però a més amb informació i argumentari del candidat, amb material electoral al seu bar o al seu taxi (posters, adhesius, fulletons...) i que es senti partícip de la campanya fa que sovint el tema surti a col·lació sense que el simpatitzant hagi de començar a parlar. No es tracta de fer campanya constant o de dir "hola, bon dia, voti a X, si us plau," sinó que si surt aquesta conversa, el simpatitzant pugui parlar bé del seu candidat i exposar les seves idees.
Si a més l'elecció és local, encara millor, ja que l'impacte i el coneixement dels candidats serà major i més proper. Un exemple el tenim a l'actual campanya electoral del FC Barcelona. Dos dels candidats, Sandro Rosell i Marc Ingla, han utilitzat restaurants i cafeteries com a centres electorals on aconseguir informació i donar una signatura de suport. En el cas de Rosell també en agències de viatges i Ingla fins i tot en supermercats. I també ha estat aquest últim qui abans-d'ahir es va reunir amb taxistes, buscant nous referents i nous públics.
En política, tot comunica, i algunes feines poden comunicar de manera més propera, així que no està de més tenir en compte a determinats col·lectius.