Avui és Sant Jordi, i com no podia ser menys, us recomano uns llibres que crec interessants:
Open Government: Gobierno abierto
(Coordinat per César Calderón i Sebastián Lorenzo)
Polítics, diplomàtics, acadèmics i economistes han participat en aquesta experiència col·lectiva que busca, 'més que plantejar respostes, fer algunes preguntes sobre com entenem el que està succeint al nostre voltant. L''Open government' té tres potes fonamentals: la transparència -que els governs ens informin d'en què estan gastant els nostres diners-, la participació i la col·laboració dels governs amb les empreses, els mitjancers socials i els ciutadans. A part de Cèsar i Sebastián, altres autors són Alberto Ortiz de Zárate, Carlos Guadián, Javier Llinares, Osvaldo Nemirovsci, Antoni Manchado, Pablo Díaz, Rafael Estrella, César Ramos, Juani Belvís, Nagore de los Rios, Daniela Vilar, Juan Manuel Abal Medina, Jorge Cabezas, Martín Olivera o Ariel Vercelli.
Recomano per començar la fàbula introductòria, d'Alberto Ortiz de Zárate sobre Bruges.
La imagen del político. Tratado teórico-práctico, de Jorge Santiago Barnés
El llibre tracta sobre l'assessorament d'imatge i la consultoria política. És un treball de profunda reflexió acadèmica que descobreix el món inexplorat de la imatge del polític. La imatge idònia de candidats a ser alcaldes, diputats, senadors, ministres, presidents de govern, etc., és analitzada des de la perspectiva de la mercadotècnia, màrqueting i política, amb l'experiència d'un assessor d'imatge que instrueix i il·lustra en els mètodes, tècniques i estratègies utilitzades actualment per aconseguir-ho: Com causar una bona primera impressió, una aparença personal que el distingeixi mitjançant l'ús de la indumentària apropiada i oportuna, el coneixement i significació dels colors...
Los nuevos liderazgos políticos. Claves para una carrera política, de Juan Milian Querol
"L'experiència de polítics que, com Barack Obama, Nicolas Sarkozy i David Cameron, han aconseguit liderar un profund procés de canvi, primer en unes màquines tan reàcies a ell com són els partits polítics i, després, en una societat necessitada de noves idees i maneres de fer política, pot ser d'interès tant per a aquells que pretenguin impulsar una carrera política, com per a aquells que vulguin conèixer una intrahistoria del món polític que els mitjans de comunicació amb prou feines mostren.
Els nous lideratges polítics. Claus per a una carrera|cursa política tràfic, des de com es dissenya una estratègia fins a com s'elaboren els discursos, tots els elements que conformen la realitat d'un líder i la imatge que aquest projecta a la societat. Analitza i sistematitza, a partir de l'experiència de reconeguts líders d'altres països, els conceptes fonamentals de la Comunicació Política, aplicats o aplicables, també, al nostre. "
#Política 2.0, d'Ernest Benach
El llibre és una excel·lent reflexió, en primera persona, sobre les noves relacions entre la classe política i els ciutadans que la comunicació a través de la xarxa permet: "les coses estan canviant, i de pressa, i la política ha de canviar".
En el text, Benach, un dels polítics catalans que més ha fet per difondre el que es fa en el Parlament i apropar les seves activitats a la gent, també parla en primera persona de com els canvis en la comunicació a través de blogs, xarxes socials o Twitter estan afectant la política, els polítics i la manera de fer política. Més informació aquí.
.
Micropolítica, d'Antoni Gutiérrez-Rubí
Aquest llibre recull cinc dels articles realitzats per Antoni per a la Revista de la Fundació Rafael Campalans,, en els quals escriu sobre diferents aspectes de la comunicació en el desenvolupament de l'acció política i apunta idees i reflexions amb la voluntat que puguin contribuir a una nova manera d'apropar-se, veure, fer i entendre la política en els nostres dies. "Un renovat interès per les emocions i les percepcions, com a elements centrals de la comunicació política, s'obre pas amb força als nostres escenaris polítics més pròxims. Acceptada la "intel·ligència emocional", els polítics comencen a valorar la gestió de les emocions com a vehicle decisiu per generar els sentiments que els permetran transmetre -de manera que es percebi- un determinat missatge en les millors condicions. Paraules que generen percepcions, emocions que guien a les nostres neurones... Aquest escenari tan químic i epidèrmic... és una dificultat o una oportunitat? La micropolítica, la política del que aparentment és petit, obre grans oportunitats per canviar la comunicació política. "
Descarregable aquí.
N'anava a recomanar algun altre, però amb 5 dels que he llegit n'hi ha prou per avui. Si teniu alguna recomanació, no dubteu de fer-la.
El meu objectiu d'avui: comprar "Sí, ministre", traduït per Toni Aira.