Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a


L'activisme polític ciutadà està en auge. Nombrosos exemples han demostrat que amb una petita acció ciutadana massiva es poden canviar algunes coses. Les xifres d'una de les plataformes d'activisme més importants del món, com és Change.org, així ho confirmen, amb més de 150.000 campanyes i peticions creades per ciutadans anònims fins a aquesta setmana. Com indica Gutiérrez-Rubí, darrere de cadascuna d'elles es troba la força d'un usuari, o d'un grup, que ha iniciat una petició. La suma d'adhesions genera poder ciutadà i possibilita que moltes peticions es converteixin en petites-grans victòries. “És el retrobament d'un “nosaltres” des de la nova individualitat compromesa i conscient”.


És la suma d'adhesions la que permet que, si són nombroses i si a més tenen ressò a la premsa, es canviïn coses i es derroquin murs. És en la majoria de casos “activisme de sofà” o slacktivisme, sí, però que funciona si aconsegueix arribar a l'opinió pública. Més adhesions signifiquen més capacitat exponencial de difusió.

El sistema funciona. I això és el que han pensat des del Labour Party britànic, que ha creat una plataforma semblant en la seva web. La plataforma, anomenada “Campaign Engine Room”, funciona igual que change.org, i permet que qualsevol persona pugi una petició a la plataforma i sol·liciti l'adhesió d'altres ciutadans. Té tres objectius clars:
1. Qualsevol pot crear una campanya – ja sigui nacional o local.
2. Qualsevol pot veure el que fan altres persones, i les mesures estan prenent.
3. Es pot trobar més informació sobre el que està fent el partit laborista sobre aquest tema

En realitat és l'objectiu 3 el que ha impulsat al partit a crear aquesta plataforma, però també és aconseguir més idees sobre campanyes d'activisme que tenen lloc al Regne Unit, i a les quals no podrien arribar de cap altra manera. Fer-se seves aquestes campanyes permet notorietat als laboristes, i la creació d'una comunitat d'activistes que els pot ser molt útil en el futur.

De moment hi ha 210 campanyes, moltes impulsades per persones anònimes però moltes altres des del propi partit, buscant les adhesions de la resta de la comunitat. Una que m'ha semblat interessant és la que emula amb el títol al programa de TV “Britain got’s talent”, que han substituit per “Britain’s Lost Talent”, que demana evitar una generació perduda afegint un impost per oferir 100.000 treballs a joves. Des de la web de la campanya, com en la resta, qualsevol pot adherir-se, però també descarregar-se material o enviar-li la petició als amics, així com compartir-la a Facebook i Twitter. Una iniciativa interessant i a tenir en compte.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger