Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Rubalcaba a Storify

La principal funció d'Storify és crear històries o articles a partir dels diferents recursos socials que tenim avui en dia. Així, recollint trossets d'informació de fonts com Twitter, Facebook, Flickr, YouTube o fins i tot el propi cercador de Google, podem crear la nostra pròpia informació en una sola pàgina, per narrar una història, notícia o esdeveniment, d'una manera molt visual, lineal i cronològica. A més, permet incrustar aquesta informació en altres webs.

Se sol usar en periodisme. Com indica Joan J. Carreras (Janquim) en el seu blog, hi ha periodistes que ho utilitzen per crear peces informatives i hi ha altres mitjans que han creat un canal i ho utilitzen més per relacionar-se amb els seus lectors, que tenen allí disponibles totes les notícies ordenades per data i hora. Janquim fins i tot va ser portada de la web de Storify amb la seva iniciativa “Reconstructing a song with tweets”.

En els partits polítics s'utilitza encara molt poc o gens, per això m'ha sorprès que l'equip d'Alfredo Pérez Rubalcaba creés ahir el seu canal a Storify. En aquest cas, ha penjat en ell les respostes de la Twitter-entrevista que el passat 11 de novembre li va realitzar Antoni Gutiérrez-Rubí, recollint un centenar de preguntes que li havien fet per Twitter diferents usuaris.

L'equip de Rubalcaba ha penjat totes les respostes, les que va respondre en directe el candidat i la resta de preguntes que per temps li va ser impossible, i que han respost aquests dies. I les ha classificat per temàtica: drets socials, R+D, futur govern, economia, fiscalitat, llibertat religiosa, gestió, ocupació i sanitat.

La visualització de cada temàtica és fantàstica a través d'storify, i a més els ha permès afegir vídeos i enllaços a prezzi dins de cada història, donant molta més informació que només posant la resposta. Cada història d'Spotify permet també ser retuitejada o inserda, i molts dels seus activistes ja han començat a fer-ho.

En resum, em sembla una idea molt creativa per donar a conèixer el que pensa el candidat segmentant per interessos, i aprofitant també que les preguntes són fetes per la ciutadania, la qual cosa dota de major “transparència” al procés.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger