La sentència del Tribunal Suprem ‘Citizens United’ del passat mes de gener de 2010, en la qual es van aixecar algunes de les restriccions a les donacions polítiques de les entitats privades, ha provocat que cada vegada apareguin més organitzacions, de fora dels partits, que paguen enormes quantitats de diners per afavorir o per atacar a un candidat. Des de llavors, molts d'aquests grups externs ja no estan obligats a revelar la identitat dels seus donants. És en àmbit d'influència republicà on més hi ha, destacant-se “American Crossroads“, l'organització anti-demòcrata creada per Karl Rove, el “gurú” polític de les campanyes republicanes. A causa de la intervenció d'aquests grups externs, tenen hegemonia en els mitjans de comunicació. Un exemple: en les últimes eleccions de novembre de 2010, American Crossroads va invertir més de 65 milions de dòlars en publicitat anti-demòcrata (a sumar a la del partit republicà a favor dels seus candidats i als diners del que disposava cada candidat).
Des d'ahir, American Crossroads està publicant anuncis de televisió dirigits contra cinc senadors demòcrates per a la reelecció en 2012. Són Bill Nelson de Florida, Claire McCaskill de Missouri, Jon Tester de Montana, Sherrod Brown d'Ohio i Ben Nelson de Nebraska. El grup també està publicant anuncis en mitjans nacionals de televisió per cable i en els estats més disputats per a les presidencials com Colorado, Iowa, Carolina del Nord, Nou Mèxic, Nevada i Virgínia criticant a Barack Obama. S'han gastat 7 milions de dòlars només en aquesta campanya.
En aquest vídeo, a més, utilitzen la publicitat negativa subliminal, com indica Nomfup al seu bloc. En visionar-ho, es veu com apareixen la paraula “impostoss” cada vegada que apareix Obama. No és la primera vegada que Rove utilitza aquesta tècnica. L'any 2000, en la campanya de George W. Bush contra Al Gore apareixia la paraula “Rats”.
Us deixo ambdós vídeos i recomano també visitar la web d'American Crossroads: