Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

La campanya portuguesa a la xarxa

Diumenge passat es va iniciar la campanya electoral a Portugal, les eleccions de la qual tindran lloc el 5 de juny. Les últimes enquestes donen un empat entre els dos candidats favorits, el líder de l'oposició, Pedro Passos Coelho, del conservador Partit Social Demòcrata (PSD) i José Sócrates, candidat socialista i primer ministre en funcions. La tremenda divisió de l'electorat és un retrat de l'estat d'ànim del país, que ha estat convocat de nou a les urnes amb dos anys d'anticipació, davant la incapacitat dels partits de posar-se d'acord.

A més, com indica Luis Paulo Rodrigues en el seu bloc, els candidats, per primera vegada en la democràcia portuguesa estan condicionats, a causa del rescat econòmic, per un programa polític extern, “que é o programa económico do FMI. Esse programa, aliado à grave situação económica do País, está a travar discursos positivos sobre o futuro. Desta vez, as pessoas não vão escolher aquele que promete dar mais. Desta vez, vão escolher aquele que assumir o compromisso de tirar menos. Nunca a política esteve tão prisioneira da economia”.

Per curiositat, he estat analitzant la campanya a la xarxa, i m'han cridat l'atenció algunes coses:

1. Ús intensiu del vídeo en la web del partit socialdemòcrata (PSD), amb declaracions constants del candidat Pedro Passos Coello. En totes les notícies del partit està el text de la notícia i un vídeo on veure i escoltar el candidat. Problema: s'han oblidat de posar-ho al seu canal de Youtube, que tan sols disposa de dos vídeos!

2. Puja les teves notícies, vídeos o imatges. Tant des de la web del partit socialdemòcrata (PSD) com del partit socialista (PS) es poden pujar notícies, vídeos o imatges pròpies, per ser usades pel partit o pel candidat. Es fa a través d'un formulari. En cas de tenir bloc o web pròpia, també estan disponibles banners per inserir.

3. Portuguesos en l'exterior. Des de la web del partit socialista es pot accedir a un apartat de notícies que fan referència a la comunitat portuguesa a l'estranger. Un exemple: visita a Alemanya de tres candidats, per reunir-se amb la comunitat portuguesa de Stuttgart, Munster i Osnabruk.

4. Creació de picbadges, per avatars de Twitter i Facebook. Des de la web del partit socialista, amb el lema “Eu defendo Portugal”. També ho ha fet el “Moviment Esperanza Portugal”.
5. Vídeos personals. Amb el títol “Retratos das gerações à rasca“, el partit Bloco d'Esquerra ha creat una sèrie de mini-pel·lícules sobre la vida de diferent gent (joves, pensionistes, …), que l'expliquen en primera persona.



6. Fulletó electoral en formatpancarta”, del Bloco d'Esquerra. Molt interessant, pensat especialment per al públic jove.

7. Web del Centre Democràtic Social (CDS). La més moderna de totes, molt innovadora. Pengen també cada dia un vídeo amb l'activitat que han realitzat en aquesta data. Disposen a més d'un vídeo responent a 28 preguntes en 28 dies. Usen molt els vídeos, tots d'excel·lent qualitat i penjats a Vimeo.

8. Els comicis més petits del món. El líder del partit Moviment Esperanza Portugal, Rui Marques, visita 5 llars, per demostrar que no importen les grans polítiques, sinó el dia a dia de la gent, a les seves cases. El polític s'entrevista amb tota la família. Visita una família monoparental, un matrimoni jove amb un nounat, una família d'immigrants… i dóna a conèixer el que li expliquen a través de vídeos i de la seva web. Aquest partit va realitzar en 2009 una activitat interessant, un gran puzzle de 200 peces construït per 200 persones, representant la construcció, entre tots d'un nou Portugal.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger