La societat juga, és quelcom normal i en auge, especialment l'últim any, a les pròpies xarxes socials (Facebook sobretot). Jocs com Cityville o Farmville han fet que milions de persones juguin mentre estan connectats amb els seus amics, d'una manera senzilla i habitual. No són necessaris grans parafernàlies gràfiques, tan sols es necessita que sigui quelcom divertit, que enganxi a la gent i que es pugui compartir.
Alguna cosa així ha pensat el Partit Popular de la Comunitat Valenciana, que ha publicat a la seva pàgina de Facebook l'aplicació (joc) “Problems Invaders“. Es tracta d'una versió del mític “Space Invaders”. És un joc reconeixible per tots, amb una nau espacial que intenta eliminar a les naus que s'aproximen. En aquest cas, el PP de la comunitat valenciana usa monigots que representen: impostos, plataformes petrolíferes, delinqüència, crisi i atur, que cal destruir des de la seva base, denominada -òbviament- PP de la Comunitat Valenciana. En el cas valencià han pres nota i no hi ha “atacs” a immigrants il·legals o a independentistes catalans, com es va fer en el joc realitzat pel PP de Catalunya en les passades eleccions de novembre, que va ser molt criticat i retirat (segons el PP es va deure a un error de la realització). El joc “Problems Invaders“, que aviat serà acompanyat també d'un joc semblant, estil “comecocos“, permetrà saber els millors resultats obtinguts pels jugadors, i compartir-los amb els seus amics.
Aquests jocs busquen enviar el missatge polític del partit d'una manera diferent. Busquen arribar a persones connectades habitualment, que fan de Facebook la seva manera d'interactuar amb la gent, que poden passar una bona estona jugant, però que segurament mai s'autoanomenarien com a persones massa fans de la política. Com indica Alberto Pedro en el seu blog, “això no és res més que l'obertura d'un nou sentit de màrqueting polític, original i intel·ligent i que apunta al votant jove, desinteressat i outsider… aquest mateix del que els polítics es queixen perquè no participen (com si fos motivant veure mitja dotzena de pseudo-debats i 40 minuts diaris d'espots televisius)". Quan els jocs són creatius i, especialment, divertits -no cal oblidar que parlem de jocs-, poden ser molt difosos i utilitzats per la gent. Veurem l'acceptació que tindrà “Problems Invaders” de cara les eleccions de maig.