S'apropen les eleccions municipals i amb elles la preocupació de molts equips de campanya per fer arribar el seu missatge a l'elector. Avui som conscients que l'efectivitat de la comunicació directa és molt més gran que la qüestionada publicitat televisiva (i més a escala municipal), fet que ens porta a recuperar una vella tradició encara vigent a nivell local com és el porta a porta. El que no ens hem preguntat mai és si realment treiem tot el partit al que aquesta tècnica ens pot proporcionar i això és el que ha portat a Guillem López Bonafont a fer una breu i esquemàtica Guia pràctica del porta a porta.
Malgrat que aquí no existeix una cultura del porta a porta, tal com indica Guillem, aquesta iniciativa electoral augmenta els vincles entre els interlocutors, i pot arribar a augmentar la participació entre un 3 i un 7%.
En el text, Guillem parla de premisses (per què és important), fases i tipologies, anàlisis (on, quan i qui ha d'anar), planificació, formació, preparació de material i logística, coordinació i eines, i com comunicar-se. Recomano llegiu el document.
Es pot sol·licitar vía email a Guillem, encara que demana que a canvi se li indiqui el nostre principal dubte sobre el porta a porta.