Els afeccionats a l'equip de futbol americà dels Washington Redskins tenen des de fa uns mesos una manera més fàcil de mostrar el seu suport i connectar entre si a través de Foursquare. En un projecte pilot per a la temporada de futbol 2010, l'equip de la NFL va llançar una iniciativa a FS com una manera de recompensar als afeccionats per assistir als partits a casa o fora. Els resultats van superar les expectatives. Al desembre, els fans dels Redskins havien registrat més de 20.000 registres d'entrada en l'estadi FedExField i desenes de milers més en altres llocs en tota l'àrea metropolitana de Wahington.
En l'últim parell d'anys, els Redskins han construït la seva base de seguidors a Facebook i Twitter. Però han pensat en Foursquare com un tipus diferent de relació amb els fans – com una forma de recompensar a aquells que es presenten en persona. Segons indiquen, “volíem fer alguna cosa divertida i recompensar als afeccionats“. L'equip també va establir prop de 30 diferents bars i restaurants “redskins” als voltants de la ciutat on els fans poden reunir-se i veure els partits, i verificar que estan, fent check in. Alhora, l'organització promou establiments que acullen als seus fans i dóna als fans una forma de connectar uns amb uns altres.
Entre els premis pels “majors” o persones que més van a llocs “redskin”, hi ha entrades per a partits, per a la llotja, conèixer als jugadors, etc… A més, s'han creat trobades d'afeccionats, en bars i restaurants afins a l'equip, la qual cosa ha augmentat la xarxa relacional dels fans i ha creat noves comunicacions, per exemple, amb trucs amb els millors llocs d'aparcament prop de l'estadi o on menjar les millors hamburgueses.
A partir d'aquest exemple, ara imaginem que els partits polítics connecten les seves seus a Foursquare, que saben els qui són les persones, militants o no, que van més als seus locals, als seus actes,mítings, reunions, a bars d'ideologia afí… i premien als visitants més habituals, amb marxandatge, amb invitacions a esdeveniments, amb sopars amb els alts càrrecs del partit, amb els candidats… no és una bona manera, i senzilla, de premiar la fidelitat i, alhora, d'estimular les activitats a favor del partit? A més, FS s'enllaça amb Facebook i Twitter, amb el que els contactes d'aquestes persones veuran també el que fa el simpatitzant, i guanyaran en visibilitat dels seus actes.
Una altra opció d'ús de Foursquare que se m'acut és per part dels candidats o polítics locals. Si un candidat, o polític, amb una agenda complicada fes check in en cada lloc, local, mercat, plaça, … al que va, donaria una molt millor imatge de la seva activitat diària, i augmentaria la transparència sobre el seu treball. Ni cal dir que si aconsegueix ser “major” d'algun lloc, especialment d'on treballa, millor que millor.