El grup municipal del PP a la ciutat de Vitòria/Gasteiz ha creat una pàgina web, denominada "“Vitoria en el corazón“, per demanar les propostes dels ciutadans i dels col·lectius socials.
La campanya té com a objectiu principal que Javier Maroto, candidat popular i que es presenta per primera vegada a les eleccions municipals, visiti cada setmana un dels 25 barris de la ciutat. El futur candidat es reuneix amb les associacions veïnals, comerciants, particulars, fa porta a porta per comerços, para a a la gent pel carrer, etc..., amb l'objectiu d'obtenir una radiografia del barri el més realista possible. A més, compta amb altres suports com l'embustiament d'una targeta de visita a totes les llars en les que expliquen que han visitat el barri i conviden la gent a posar-se en contacte amb ells per fer-los arribar les seves propostes.
En aquesta campanya que van començar el 7 de gener (encara que es va presentar el 25), tenen presència en xarxes socials com Twitter (62 followers) o Facebook (740 amics), i es gestiona especialment a través d'un bloc, on també es pot segmentar per barris. A través de google maps es poden veure les propostes rebudes pels veïns i/o les propostes que per a cada barri realitza el PP vitorià, així com l'agenda de futures visites allà on encara no ha estat, i a través de Flickr, les fotografies. Offline, disposen d'una bicicleta (amb una bústia de 'fes la teva proposta' al manillar) que anuncia la campanya mentre recorre els carrers de cada barri, a més d'un vídeo que s'ha projectat en cinemes.
Potser la principal fita de la campanya sigui la seva segmentació per barris. És a dir, hi ha "Vitòria en el corazón", però també hi ha ‘San Martín en el corazón’, “Adurza en el corazón”, etc. Cada barri de la ciutat té el seu propi logo destacat en un color diferent.
La producció ha costat 4.000 euros: l'enregistrament del spot per a cinemes i el disseny del logo. I permet que el nou candidat, a any i mig de les eleccions, es doni a conèixer a tots els barris de la ciutat, i rebi propostes en persona, però també a través del bloc, que recull aquestes propostes i les publica, amb el nom de qui ha proposat aquesta idea.
La campanya, que en principi acabarà el juny, ja ha rebut prop de 300 propostes, de les quals 50 s'han portat al ple. Totes les propostes rebudes es contesten, i les més destacades es publiquen en el bloc amb el logo del barri corresponent. Als que deixen el seu telèfon, els truca personalment Javier Maroto.
És una interessant iniciativa per donar a conèixer el candidat i per fer-se present als carrers de Vitòria.