Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Michael Riedyk és l'autor del blog DotGov. Fa unes setmanes va publicar un interessant post que m'ha vingut de gust compartir. En ell parla de nou maneres amb les quals els ajuntaments poden utilitzar Facebook per interaccionar amb els seus ciutadans.

A continuació, tradueixo:

1. Anunciar les reunions del Consell i esdeveniments

Utilitzar esdeveniments de Facebook per anunciar les pròximes reunions del Consell, com fa l'Ajuntament de la ciutat de Columbus (amb 310 fans). Això pot semblar bàsic, però és aquí on el procés comença. La gent no pot assistir a les reunions llevat que sàpiguen quan i on es duen a terme, i quin millor lloc perquè se'ls notifiqui que Facebook, on passen gran part del seu temps.
La ciutat de Belfast (827 seguidors) va un pas més amb l'anunci d'altres esdeveniments, festivals i esdeveniments de la ciutat.

2. Publicar els documents

Mitjançant la publicació dels documents municipals, com el dia i les actes, els governs locals poden arribar als seus seguidors a Facebook, la qual cosa els permet començar a discutir els temes. Encara que no és una pàgina oficial, la pàgina de Facebook de Danbury, regularment publica les agendes de l'Ajuntament i l'acta de les reunions.

3. Parlar amb les persones

Facebook és perfecte per als debats. L'Ajuntament de la Ciutat de Nova York (1.047 seguidors) publica notícies i temes de debat al seu mur, la qual cosa li permet dialogar davant dels ciutadans.

4. Ús de Multimèdia

La ciutat de Columbus publica entrevistes en àudio amb membres de l'Ajuntament i publica "Call the roll" - un programa setmanal d'assumptes públics creat per l'Ajuntament - al seu mur de Facebook on els fans poden discutir i compartir amb els amics.
La Ciutat i Comtat de San Francisco utilitza Ustream per realitzar transmissions interactives amb l'alcalde a Facebook. Segons Ustream, "els usuaris poden interactuar amb els amfitrions i els altres a través de Facebook en viu. Els comentaris dels participants apareixen com a actualitzacions d'estat als seus amics. Tot això permet la interacció viral i un creixement d'audiència durant els esdeveniments".

5. Proporcionar informació electoral

La ciutat de Regina ha creat una pàgina a Facebook per proporcionar informació sobre les eleccions de 2009, el que permet una major informació i un major compromís dels ciutadans en el procés.

6. Oferir més informació

L'ús de Facebook és una gran manera d'ajudar la gent a trobar la informació que necessiten sobre els serveis de la ciutat. La ciutat de Palmerston a Nova Zelanda (111 seguidors) utilitza una pàgina d'enllaços a FB per proporcionar més informació sobre la ciutat i els serveis oferts.

7. Recollir idees i comentaris

El 4 de maig de 2007, Greensburg, una petita ciutat de Kansas, va ser completament destruïda durant un tornado F5, la categoria més gran i més devastadora. La ciutat ha utilitzat Facebook perquè els seus residents puguin donar idees en la reconstrucció.

8. Debatre temes

Utilitzant la funció de Facebook de pàgina de discussió, els governs municipals donen als ciutadans l'oportunitat d'interactuar i participar en el govern de la ciutat a través d'una plataforma on els ciutadans ja són presents normalment. Panamá City Beach (Florida) és un dels governs municipals que estan utilitzant el seu Facebook Discussion Board cada vegada amb més freqüència per aclarir les polítiques administratives i sol·licitar comentaris públics sobre qüestions constituents. En fer-ho a Facebook, la plataforma preferida dels ciutadans, l'interès públic i la participació ciutadana en els assumptes municipals augmenta.

9. Utilitzar un enfocament temàtic

La major part dels processos de la presa de decisions de l'Ajuntament és massa complexa perquè la ciutadania els segueixi. Un millor enfocament pot ser la creació d'una pàgina de Facebook per tema o d'una comissió de l'Ajuntament, i publicar només les notícies, esdeveniments, reunions i debats relacionats amb aquest tema o d'una comissió. D'aquesta forma més gent pot participar en qüestions de particular importància per a ells.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger