El secretari de Prensa (portaveu) de la Casa Blanca, Robert Gibbs, va trobar una nova manera per comunicar-se directament amb el poble nord-americà: Twitter.
Via Clarín llegeixo que Gibbs, el principal portaveu del president Barack Obama, es va iniciar en el món de la xarxa social dissabte quan va enviar el seu primer "tweet" (missatge d'actualització) des del seu compte oficial: "Aprenent sobre 'el Twitter' -entrant a poc a poc amb primer tweet- " algun consell?", va escriure. Més tard, Gibbs li va dir a The Associated Press: "El vaig obrir avui. Estava mirant un torrent de missatges de Twitter quan el president va visitar la sala de premsa la setmana passada".
Va agregar que li va semblar "fascinador veure el que la gent estava pensant, fent i escrivint [...] Em va semblar que agregar la nostra veu era quelcom bo", va escriure Gibbs, que ja tenia més de 6.200 seguidors a poques hores d'obrir el seu compte. Avui, té ja 20.000 seguidors. Però els contactes que s'uneixin al seu compte han de saber que, com aquesta és oficial, els comentaris i missatges que rebi poden arribar a ser arxivats en compliment amb la llei de Registres Presidencials.
La Casa Blanca innova per comunicar i difondre els seus missatges i sobretot per fer-los més accessibles, el que significa preparar-se perquè els seus textos siguin possibles de llegir en el major nombre de formats possibles. El Twitter de Gibbs no és la única cosa nova aquesta setmana. Precisament dijous passat 11 de febrer va publicar com PDF, però també com un llibre electrònic per als formats Amazon Kindle, Barnes & Noble, Sony Reader i una sèrie d'altres dispositius, l'Informe Econòmic anual del President - una anàlisi detallada de les mesures adoptades per l'Administració per abordar els problemes econòmics d'EUA durant l'any passat i els plans del President per reconstruir i tornar a equilibrar l'economia per al futur.
L'informe complet, de 400 pàgines, està disponible per a la seva descàrrega com un llibre electrònic gratuït a través WhiteHouse.gov o a través d'Amazon, Barnes & Noble o la botiga de Sony Reader.