El passat mes de febrer em van enviar una invitació a Spotify i des de llavors he pogut gaudir d'aquesta plataforma. Per a qui no ho sàpiga, Spotify és una aplicació emprada per a l'escolta de cançons via streaming. Permet escoltar immediatament i sense descarregar temes musicals buscant per artista, àlbum o llistes de reproducció creades pels propis usuaris, les quals pots compartir.
L'usuari té accés a infinitat de pistes de diverses cases discogràfiques, tant multinacionals com segells independents, amb un llistat ampliat diàriament.
És d'ús gratuït, finançat per la publicitat que ofereix de forma esporàdica el reproductor, o premium (sense publicitat).
En les passades eleccions europees, el PSOE ja va utilitzar Spotify para llançar missatges electorals, amb quatre banners i un jingle de 19 segons:
Ara ha estat el partit conservador britànic qui ho ha fet, tal com he llegit al bloc Comunicación electoral: "El Partit Conservador s'assegura així l'atenció (la publicitat en Spotify no es pot treure, ni passar, ni apartar del camí, si no és contractant una subscripció de pagament) d'un nodrit nombre de potencials votants, als quals, a més, es poden segmentar per codi postal".
En el cas conservador, es tracta d'una anunci de 45 segons, on Eric Pickles, el president del partit, parla sobre el deute i la necessitat de votar al seu partit. A més, com indica Nick Burcher al seu bloc, també ha creat una campanya amb logotip propi respecte a la presència del partit a Spotify, generant així visibilitat en blocs i certa estètica "d'estar a l'última" i acostar-se als joves.
El missatge comença amb una picada d'ullet als usuaris: "With Spotify, you only listen to the stuff you want to hear, right? Well sorry to spoil your day but here’s something you don’t want to hear.”, i acaba igual: "So sorry for interrupting your listening to tell you all this but we think it’s something you need to hear. And now we’ll let you get back to your music”.
Al març passat, a l'article "La campanya electoral espanyola en Internet, un any després i a un any vista", Antoni Gutiérrez-Rubí, Rafa Rubio i jo mateix vam voler explicar que havia passat en la política 2.0 espanyola un any després de les eleccions generals, on, en l'apartat final, parlàvem de les tendències de la política online el 2009. L'ús de Spotify estava entre aquestes tendències que prevèiem, pel que m'alegro que encertèssim tot i que aquest ús no fos "exactament" la nostra predicció ;)