Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

"Decidim jugar-nos-la a l'americana". Jerôme Revon, realitzador del telenotícies, parla de com va ser l'entrevista en exclusiva la setmana passada al president de la República francesa, Nicolas Sarkozy, que es trobava als Estats Units. Aquella mateixa setmana, els equips de comunicació del President van rodar els bastidors, el making off, la intervenció de Nicolas Sarkozy des dels Estats Units, i després ho van difondre tot a la web oficial de l'Elisi. Tan sols un dia després de penjar-ho a DailyMotion (el Youtube francès), el vídeo ja havia estat visionat més de 8.600 vegades. És només un principi, tal com indiquen a Le Journal de Dimanche, on es fan eco de la seva estratègia web.

A començaments de l'any passat, Sarkozy va ser agafat dient "pobre gilipolles" un agricultor francès. Aquest vídeo, vist 1,2 milions de vegades en penjar-se a Le parisien, DailyMotion i Youtube, es va difondre ràpidament per la xarxa, arribant als mitjans de comunicació de tot el món. El gabinet Sarkozy va entendre que ja que parlaran del president a la xarxa, el millor és que siguin ells els que creïn la major part de continguts, per salvaguardar la imatge de Sarkozy a Internet. Davant l'èxit dels vídeos crítics amb la comunicació oficial dels polítics, l'Elisi va decidir ocupar el terreny "enviant" les seves pròpies pel·lícules. Actualment, els motors de cerca ja donen valor a aquestes produccions del govern francès. "És un cercle virtuós", explica el responsable de la comunicació de l'Elisi, Franck Louvrier "com més es mira, més visibilitat té a la xarxa".

De moment, encara estan experimentant. Fa alguns mesos, el director web de l'Elisi, Nicolas Princen, de 35 anys d'edat, ja va començar a portar la pàgina Facebook del President (amb més de 100.000 amics, i en la qual, per exemple, el president va relatar als seus seguidors l'últim que havia llegit o l'última pel·lícula que havia vist.). En l'actualitat, l'equip de comunicació treballa en la creació d'un nou lloc Web, molt interactiu, que hauria de ser efectiu d'aquí a finals de l'any. Nicolas Sarkozy podria inaugurar-lo per felicitar els francesos l'any nou. De moment, la passada setmana es va inaugurar la web de Carla Bruni Sakozy.

Els spins doctors del President Sarkozy preparen ara la seva arribada a Twitter. Hauria d'inaugurar el compte de l'Elisi durant la cimera del clima de Copenhaguen el desembre, relatant les seves impressions en el curs de les negociacions i els diferents trobades. El cap de comunicació de l'Elisi, Franck Louvrier, va explicar que 'la comunicació per internet és un element més de l'estratègia presidencial' però va reconèixer que cada vegada està guanyant més terreny".

A més, la seva estratègia presencial és bàsica per crear continguts que després es pugin a la web o es converteixin en vídeos. Sarkozy, des de 2007, viatja constantment pel país (272 viatges per províncies). Sempre evita les manifestacions i els problemes, perquè aquests no siguin visualitzats ni per televisió ni a la web. Per a això avisa amb poca antelació o pren mesures alternatives (a les Antilles anava de banda a banda en helicòpter, per evitar qualsevol imatge de confrontació amb els opositors).

Els ministres són convidats a seguir l'exemple presidencial. La immensa majoria desenvolupen l'estratègia Web. Des de principis de l'any, una quinzena de ministeris van contractar un especialista. El mateix per a la creació de vídeos. Els ministres són incitats a donar proves d'iniciatives en matèria de comunicació.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger