Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

La campanya d'Angela Merkel

El proper 27 de setembre són les eleccions alemanyes. La canciller Angela Merkel (CDU) aspira a reeditar el seu triomf de les passades eleccions i a mantenir-se en el poder, encara que desplaçant del mateix als seus actuals socis socialdemòcrates (SPD) amb els quals governa en coalició. Merkel anava a "escombrar", segons totes les enquestes, en les eleccions legislatives de 2005, però va guanyar per la mínima i es va veure obligada a formar un govern de coalició amb el partit Socialdemòcrata alemany. Les enquestes també auguren aquests dies a Merkel una gran victòria el proper 27 de setembre i, aquesta vegada, atribueïxen un avanç considerable al partit Demòcrata Liberal (FDL), el que permetria formar un govern de coalició de centre dreta substituint al partit Socialdemòcrata. Però les enquestes sempre solen fallar a Alemanya, i més en el context actual de crisi.

Merkel no està aquests dies en la cimera del G20 precisament per la campanya electoral i per a assegurar-se la victòria, especialment després d'haver perdut moltíssim poder en les eleccions regionals del passat 30 d'agost. A part de mítings, entrevistes a la premsa (incloent un debat a televisió), Merkel ha utilitzat en aquestes eleccions el simbolisme i la proximitat amb els seus ciutadans. En els mítings, els seus partidaris (els que surten darrere d'ella en les fotos), lluïxen cartrons amb el nom de "Angie", tal com indica Antoni Gutiérrez-Rubí.

Respecte al simbolisme, Merkel va utilitzar com a transport el mític tren “Rheingold” (Or del Rhin), per diverses ciutats d'Alemanya. El tren, que va iniciar els seus serveis en 1928 quan aquest llegendari ferrocarril baixava al llarg del riu Rhin fins a Suïssa, va ser usat pel primer canceller federal alemany, Konrad Adenauer, el 1953 per a portar a terme els seus viatges de campanya electoral. Merkel va escollir el 15 de setembre per al seu viatge en el Rheingold perquè es tracta de la mateixa data fa 60 anys, quan Adenauer va resultar electe en els primers comicis democràtics després de la Segona Guerra mundial. Com primer acte del seu viatge en el Rheingold, la canceller federal va dur una ofrena floral a la tomba d'Adenauer als voltants de Bonn. Membres de la família Adenauer van acompanyar durant tot el vitge a la canceller.

He volgut visitar la web electoral del CDU per a veure què estaven fent en aquestes eleccions. Tant la seva web com la del partit socialdemòcrata estan molt treballades, encara que per desgràcia en alemany només sé dir "Ich spreche kein Deutsch" (no parlo alemany), pel que no he pogut entendre'l tot. Tanmateix, intento analitzar la web del probable partit guanyador.

Disposa d'un gran banner destacat, que va canviant informant de les principals novetats de la campanya. A més, disposa de tres banners laterals amb accés a la web personal d'Angela Merkel (que no és tan completa), a materials de campanya i a un mapa amb tots els candidats del partit (més les seves fotos i l'enllaç a les seves respectives webs).

A sota destacat hi ha quatre banners més amb accés a "L'equip Alemanya" (un equip de cibermilitants amb blog, descàrrega de banners, jocs, accions a través de la xarxa...), a la televisió del partit, a una zona d'argumentari per temàtica i a un espai de fundraising.

A la part dreta hi ha un menu vertical de "Action Center", com el qual va utilitzar Barack Obama, la majoria de candidats nord-americans i que usa actualment el partit laborista britànic. L'Action Center inclou: cercador, donacions econòmiques (fins fa poc es podien enviar SMS de suport donant així 5 euros, però ho han tret), botiga, sala de premsa, serveis (RSS, imatges, vídeos, identitat corporativa del partit), fes-te militant, accés a la intranet, newsletter, agenda d'actes, portal per a mòbils (pots donar el teu número perquè t'enviïn SMS) i un àrea de temàtiques diverses (medi ambient, educació...) amb el programa del CDU i amb un enllaç a un microsite específic per a cada àrea.

A més, disposa de Twitter i de Flickr, encara que no massa visible.

És interessant llegir altres anàlisis de la campanya electoral, com els de Comunicación electoral i els vídeos de los spots dels candidats o el mapa dels partits que es presenten, Ramón Cotarelo, o el corresponsal del País a Berlín, Lluís Bassets.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger