La comunicació pública a través de la xarxa entre ciutadans i ajuntaments és ja una cosa necessària i bàsica. No només permet tenir contacte directe amb l'administració, sinó també rebre ràpidament i fàcilment informació i estar constantment informat amb notícies actualitzades. Un exemple pot ser Twitter com a canal de comunicació/difusió, i en alguns casos com a canal d'interacció.
Així, una estratègia clara de comunicació a través d'Internet s'ha d'implementar per part dels Ajuntaments. N'hi ha molts (la grandíssima majoria) que no ho fan (a Espanya tan sols hi ha 21 municipis espanyols que usen Twitter, per exemple), i n'hi ha altres que implementen aquestes estratègies en només un àmbit d'actuació. És el cas de Sevilla, a través del departament de comunicació i noves tecnologies del Consorci Turismo de Sevilla, que usa una clara estratègia de comunicació, completament relacionada i coordinada, i amb molt èxit tant per als ciutadans de Sevilla com per a la seva relació amb visitants i gent de fora de la ciutat.
Aquestes són les eines de comunicació que usen:
Blogs. El Consorci Turisme de Sevilla promou dos blogs temàtics de la ciutat a través dels quals conversa i fomenta el diàleg a Internet entre visitants i ciutadans. Usen espanyol i anglès, respectivament. Es tracta de dos blogs independents encara que amb un tema comú, la ciutat de Sevilla; no són meres traduccions, sinó que cada un té entitat per si mateix.
En l'actualitat existeixen més de 30.000 posts o articles que parlen de Sevilla a la blogosfera i prop de 1.500 blogs la temàtica dels quals gira entorn la ciutat. (Font: technorati). Sevilla s'integra a la blogosfera amb la seva pròpia visió de ciutat, fomentant la conversa i reforçant la presència de Sevilla a la resta d'eines de comunicació digital.
Facebook. Disposen d'un perfil propi. Van en compte de qui agreguen com a amic, en el sentit de fer-se amics d'ells/es perquè tenen alguna relació amb la ciutat o presenten interès per ella en els seus blogs o els seus comentaris. A partir del seu perfil, creen esdeveniments i conviden als seus contactes que acudeixin, així com creen grups de recolzament a causes de la ciutat, com per exemple el grup per recolzar la candidatura de Cristina Hoyos al premi Príncipe d'Astúries, que compta ja amb més de 140 membres en un mes d'existència.
Twitter. L'usen per parlar directament amb gent interessada en la ciutat, que ha fet un viatge a la mateixa o bé enllaçar articles d'Internet interessants. Disposen de dues versions: en espanyol (@sevillaciudad) i en anglès (@visitseville). És la ciutat espanyola amb més seguidors, i no sols difonen informacions sinó que entaulen converses amb qui els pregunta per alguna cosa de la seva ciutat (o per exemple per informar-me a mi a l'hora d'escriure aquest post). Fins i tot el propi creador de twitter, Jack Dorsey, va tenir boniques paraules sobre el Twitter sevillà al seu propi canal de Twitter. Aquest missatge de Dorsey va fer que augmentés espectacularment el nombre de persones que van seguir el Twitter en anglès de la ciutat.
Flickr. Actualment hi ha més de 330.000 fotografies de Sevilla a Flickr i 1.100 grups amb instantànies de la ciutat. El compte a Flickr del Consorci combina les fotos més tradicionals dels diferents punts més bells de la ciutat amb fotografies d'esdeveniments relacionats en els que el Consorci ha estat present, per exemple, Fitur o la reunió mensual de twittaires.
Delicious. A través del delicious de la ciutat es pot accedir als enllaços a Internet que el Consorci considera interessants i vol compartir amb tot el que ho desitgi.
Tumblr. Al seu canal de Tumblr insereixen fotos, vídeos, àudios, texts, enllaços, etc. que tenen relació amb la ciutat de manera turística (o no) així com ens es relacionen amb usuaris d'aquesta mateixa xarxa que tinguin interès en la ciutat.
Televisió turística de Sevilla. Sevilla va ser la primera ciutat a Espanya i una de les primeres a Europa en comptar amb el seu propi canal de televisió per Internet. Durant aquests dos anys turismosevilla.tv ha protagonitzat importants fites en la història de la televisió a la xarxa, com la retransmissió de la Setmana Santa en directe seguit des de més de 140 països de tot el món o "l'Alumbrao". En només dos anys, la televisió turística ha triplicat les seves visites i s'ha convertit en exemple de modernitat i aplicació de les noves tecnologies al turisme.
El canal de televisió ha estat replicat en sis de les plataformes més importants d'Internet tant a Espanya com fora de les nostres fronteres. Així, turismosevilla.tv i tots els seus continguts són accessibles també des de plataformes com YouTube o iTunes a més d'a Blip, Sevenload, Dalealplay i DailyMotion.
La TV al mòbil. Un nou exemple de l'aposta de Sevilla pels nous suports i els nous mitjans és la rèplica del seu canal de televisió al telèfon mòbil. Des de ja mateix i en mòbils 3G també és disponible turismosevilla.tv, una videoteca i més de 100 videos a disposició de qualsevol usuari del món. Amb una codificació específica per al mòbil i una altra de generada només per al iPhone, els turistes que vulguin venir a Sevilla o que ja estiguin allà, disposaran de tota la informació necessària al seu mòbil.
Més informació en aquest document de google docs.
3 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)
Gràcies. Sí, 21 és poquíssim. Tant Sevilla com Gijón són els grans desenvolupadors d'aquestes eines a Espanya. Tot i així no arriben al que fan moltes altres ciutats. Per exemple, a San Francisco, el seu 010 (telèfon d'informació) està a Twitter i pots interactuar amb ells al moment per a preguntar o saber qualsevol cosa.
Salut!
Salutacions!!!
@gerardneopolis