Una bona manera d'expandir la connectivitat d'un partit polític és creant una xarxa social pròpia. Tenim infinitat d'exemples, com MyBarackObama, la xarxa d'activistas para las elecciones europeas del PSOE, la xarxa de Silvio Berlusconi, "Rebuild the party" del partit republicà d'Estats Units, o les xarxes de partits argentins, com a Nuevo Radicalismo, Peronosfera o Radicalosfera, etc...
La creació de xarxes socials pròpies és una excel·lent eina i de fàcil ús per a crear comunitat i vincles entre els simpatitzants i per a segmentar, i són molt més personalitzades que veure les possibles activitats a fer a través d'altres xarxes més generalistes com Facebook.
Tanmateix, hi ha un problema bàsic en aquestes xarxes pròpies, i és que el més usual és que les seves activitats siguin privades. Només es poden veure si ets dins de la xarxa. Per a aquelles persones interessades en el partit polític, les activitats, campanyes que es planegen i materials que es creen romanen amagats.
El New Democratic Party (NDP), tercera força política del Canadà, és un dels partits fora dels Estats Units que més innova respecte a l'ús d'Internet per a la seva relació amb militants, simpatitzants i potencials votants. Visitant la seva pàgina web he vist que aquest problema d'accés a tot el que realitza la xarxa del partit l'han solucionat creant una xarxa social pública, on qualsevol pot col·laborar pujant material i veure el que s'ha realitzat per part dels membres de la comunitat.
The Orange Room, com es denomina aquesta pàgina, és una xarxa de simpatitzants del NDP, on compartir, trobar i crear qualsevol material que ajudi a la campanya del partit. Es poden compartir vídeos, fotos, notícies, posts de blogs que es considerin interessants, crear aplicacions per a Facebook, i qualsevol cosa que un simpatitzant creï per si mateix.
El seu objectiu bàsic és que la gent se senti partícip de la campanya, però alhora, que qualsevol que vulgui fer campanya pel seu compte pugui trobar aquí qualsevol material o informació que li sigui útil (inclòs el partit, que pot usar el que els seus simpatitzants realitzen).
Aquesta forma de crowdsourcing és bàsica per aprofitar el que els teus simpatitzants fan pel partit, per escoltar el que proposen i per estar en contacte uns amb els altres, creant comunitat.
Es pot accedir a imatges, vídeos, el més popular, eines per a campanyes en blogs (twitter del candidat, banners, logo de l'agregador de blogs, flickr del partit...). També hi ha un rànquing de persones que més col·laboren per a la comunitat.
Una altra cosa que m'ha cridat molt l'atenció és que des de The Orange Room pots apuntar-te a un grup de "Rapid Responders", on rebràs alertes de llocs web o blogs on es parla de la campanya. T'envien on és i si ets un dels rapid responders, pots anar allà i opinar sobre el tema (parlant bé del NDP, sens dubte).
Us recomano que visiteu la web.