Avui he assistit com a ponent a la 3ª Jornada RedNet que organitzava el PSC i que tractava de les xarxes socials.
En la meva presentació he parlat dels canvis en la comunicació, de com la xarxa ha afectat la nostra manera de relacionar-nos i he ofert un decàleg d'accions que crec s'han de produir per fer una bona campanya política a través de les xarxes socials.
Us deixo la presentació i les 10 accions que va desenvolupar Obama i que tants èxits li van reportar:
- Campanya TIC totalment integrada. Els mateixos discursos, frases i lemes a Twitter i Facebook. Segmentació local i per públics (per ètnia, per professió, per interessos)
- Les accions online es converteixen en offline: buscant contactes personals, comoditat, confiança en els veïns, familiars i amics. El Boca-orella segueix sent bàsic, i les xarxes serveixen perquè ell se t'apropi al candidat i que puguis parlar d'ell en els teus cercles privats.
- Marca i disseny coherent. Mateixos colors i símbols. Online: en xarxes socials, twitter, webs... Offline: qui no porta el color adequat, no surt en la TV ni en les fotografies.
- Repeticions del missatge (hope, yes we can, change...)
- Personalització del missatge. Horizontalidad. Missatges adequats al públic, personalitzats amb el nom
- Rapidesa. Arriba abans la informació a les xarxes socials que a la premsa. El simpatitzant és el centre
- Comunitat. No importa la gent que et segueix, sinó com es comporta, que activitats, esdeveniments, accions li ofereixes
- Cerca de prescriptors i de visibilitat. Cal mimar els prescriptores, conèixer-los i seguir el que fan
- Socis de campanya vs. simpatitzants. Es cerca que la gent s'asseu partícipa de la campanya
- Obertura a la xarxa: crowdsourcing extrem. S'està atent a les accions creades des de fora de la campanya. Si són bones, el candidat les adopta (exemple: el vídeo de Will.I.Am)
i 10 bis: Res d'això no serveix si després de la campanya abandones la xarxa.
0 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)