Avui és Sant Jordi, i com no podia ser menys, us recomano uns llibres interessants. Avui potser els trobeu i els podeu comprar (o fins i tot regalar-me'ls!!):
- La Alquimia de las multitudes (Francis Pisani i Dominique Piotet)
Després d'iniciar-se consultant els llocs web, comprant en línia, buscant l'ànima bessona o intercanviant correus, els internautes comencen a participar, a expressar-se, a crear grups. La web és ara tan senzilla que poden utilitzar-la al seu gust, fins al punt de convertir-se en els seus protagonistes. A través dels blogs, els usuaris també s'expressen directament als seus llocs web. En YouTube i Dailymotion comparteixen els seus vídeos, i en MySpace o Facebook amplien les seves xarxes socials. Per entendre aquest fenomen, que en ocasions s'ha denominat «web 2.0», Francis Pisani i Dominique Piotet van recórrer Silicon Valley per parlar del tema amb els millors experts.
- Els Spin Doctors. Com mouen els fils els assessors dels polítics. (Toni Aira)
Qui era el gran confident de Bill Clinton en els seus anys daurats a la Casa Blanca? Qui va ser la peça clau per fer de Tony Blair el líder del Nou Laborisme britànic? Qui era el «cervell» de George W. Bush? Qui va impulsar la figura de Rodríguez Zapatero més enllà de «l'efecte ZP»? Qui ha americanitzat la política catalana? Totes les preguntes troben resposta en aquest llibre. L'autor dibuixa el mapa estratègic dels nous líders i posa noms i cognoms que xiuxiuegen a l'oïda dels grans líders, els escriuen el guió de la gran escena política i cuiden els seus gests. Per cert, Toni Aira firma llibres avui de 18 a 19 h a Rbla. Catalunya, 111.
- Storytelling. La máquina de fabricar historias y formatear las mentes (Christian Salmon)
L'autor revela com una bona història és la nova arma de distracció massiva que els polítics utilitzen per vendre els seus missatges al públic. Un llibre de capçalera per entendre com es construeix la imatge de l'actualitat: la narració com una manera de simular, convèncer i mobilitzar l'opinió pública. Comunicació política, construcció d'imaginaris, mentides sofisticades..., el storytelling resulta molt més eficaç que la propaganda perquè no pretén modificar les conviccions de la gent, sinó que busca fer-la partícipa d'una història apassionant, d'una gran novel·la. Hem passat així -com afirma l'autor- de l'opinió pública a l'emoció pública. L'important ja no és el debat d'idees, sinó la regulació de les emocions.
- The Numerati (Stephen Baker)
Imagina que ets en un cafè, potser en el mateix tan sorollós en el qual jo estic assegut ara. Una dona a la taula de la teva dreta està teclejant en el seu laptop. Gires el teu cap cap a la seva pantalla. Ella navega en internet. Tu observes. Les hores passen. Ella llegeix un diari en línia. T'adones que ha llegit tres articles sobre la Xina. Sondeja pel·lícules per veure el divendres en la nit i veu els curts de Kung Fu Panda. Dóna un click en un anunci que promet connectar-lo amb els seus companys de la preparatòria. Tu et quedes assegut prenent notes. Amb cada minut que passa, n'estàs aprenent més sobre ella. Ara imagina que poguessis observar 150 milions de persones navegant alhora". Així inicia el llibre Los Numerati (The Numerati) de Stephen Baker
Alguna recomanació més?