Sebastián Piñera, candidat a la Presidència xilena el 2005 pel partit de centredreta Renovación Nacional, i que va ser derrotat en segona volta per Michelle Bachelet, fa temps que està preparant la seva campanya per a les eleccions de desembre de 2009, i ho està fent a través de la xarxa, amb una estudiada web plena de "picades d'ull" a la política 2.0 i canals a facebook, youtube, flickr, twitter y fotolog.
Ahir va treure una nova eina, una aplicació Facebook del candidat. En ella es demana que s'expliqui "El Xile que vols", donant idees per a la campanya, i al seu torn, donar a conèixer l'aplicació (ja que es pot enviar als teus amics en facebook). A més, es demanen moltes dades personals, interessos i localització geogràfica. Això és el més interessant de l'aplicació i de la seva aplicació (valgui la redundància) en política, ja que la base de dades estarà connectada amb un CRM que s'estarà usant durant tota la campanya.
Dirigit per Hernán Larraín junior, el grup de comunicació online de Piñera en el que treballen Pablo Matamoros i Renato Bustamante,ve treballant des de fa setmanes en aquesta aplicació que els servirà per a obtenir bases de dades de simpatitzants, possibles votants i també potencials activistes per a la candidatura de Piñera.
Podeu trobar més informació en els blogs de Pablo, Miguel Paz i Pulso Social.