Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Ahir va tenir lloc la marató de comunicació sobre Obama, on vaig tenir el plaer de parlar sobre la campanya mòbil de Barack Obama.
Vaig aprendre molt i vaig poder conèixer a gent a la que llegeixo assiduament, a més, va ser tot un èxit de públic i de format, amb mini-ponències de 5 minuts.


Us transcric el que vaig dir (en 4 minuts):



A.
Per a situar-nos, context de la telefonia mòbil a Estats Units:
  • Hi ha més gent amb telèfon mòbil que connexions a Internet
  • El 86% de la població nord-americana té telèfon mòbil, són 265 milions de persones
  • El número d’usuaris de mòbil-web ha pujat un 73% en dos anys (2006-2008), arribant als 40,4 milions de persones
  • El 75% de sms són enviats per menors de 35 anys. Es llegeixen el 94% dels sms que es reben
  • La venda de telèfons de darrera generació ha crescut un 60% des de 2007, un dels creixements més ràpids de la indústria tecnològica
  • Els joves entre 18 i 34 anys són qui més en compren
  • Els usuaris d’iPhone generen un 30% més de trànsit de dades i fan 50 vegades més cerques que la resta d’usuaris d’altres dispositius mòbils
  • Gràcies a les tarifes planes, el 50% dels usuaris de mòbils-web realitzen una mitjana de 5 connexions a Internet per dia

B. Campanya mòbil d’Obama

L'estratègia de campanya d'Obama es va basar en quatre punts:

1. Crear una campanya exclusiva per telèfon mòbil, amb la seva pròpia pàgina web. Des d'allà es podia apuntar qualsevol, només donant el número de telèfon i el codi postal, descàrregues de sintonies i de fons de pantalla, accedir a la pàgina wea on rebre les darreres notícies del candidat i enviar missatges als amics, i descarregar l'aplicació iPhone, amb la qual s'esdevenia un vertader activista: anotar quins amics teus voten Obama, si els has trucat, si s'ho estan pensant, comparar-te amb altres activistes, baixar argumentaris, veure a través de google maps actes propers al teu lloc de residència, etc...

2. Aprofitar tots els actes de campanya per a aconseguir números de telèfons mòbils (amb el ZIP corresponent)
  • Constants anuncis de “Send HOPE to 62262” (números de la paraula Obama)
  • Convenció de Denver: on va aconseguir 50.000 números de les 100.000 persones que hi van assistir
  • Mapa de suports via SMS al Jumbotron (concurs per a veure quina ciutat enviava més missatges sms)
  • Enquestes i concursos (si vols opció 1 envia obama1, si vols opció 2 envia obama2, etc..)

3. Difondre que anunciarà el seu vicepresident a través d’un SMS
  • 2’9 milions de missatges enviats
  • Major base de dades de mòbils interessats per la política mai reunida

4. Aprofitar tots els números de telèfon mòbil aconseguits per:
  • Enviar actualitzacions constants
  • Anuncis d’actes polítics locals
  • Fer campanya permanent
  • Difondre el missatge
  • Encoratjar el vot els dies previs a les eleccions

En resum, Obama ha posat en pràctica la idea de que els primers en informar-se són els activistes, no els mitjans.
És una comunicació directa entre el candidat i els simpatitzant, sense hi ha intermediaris.

Podeu veure les imatges i la presentació aquí:



 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger