Que la campanya política a la xarxa de Barack Obama ha estat la millor de la història (de moment) s'ha demostrat àmpliament no només pels resultats electorals sinó per altres criteris quantitatius com el nombre de diners aconseguits, el nombre de persones mobilitzades a través de la xarxa, el nombre de visionats dels seus vídeos a Youtube, etc...
S'ha publicat molt sobre la campanya, i crec que encara es publicarà molt més sobre els intents de copiar o adaptar la seva campanya política en d'altres països. Un bon exemple d'això és el que he llegit a Fuera de Banda (vía Guerra eterna) sobre la nova web de Benjamin Netanyahu, candidat pel partit Likud a Israel. Noteu alguna diferència?
Encara que el millor no és només el plagi, sinó que tal com indiquen a Abadía digital sobre aquest tema, "Ron Deremer, un dels membres de la campanya de Netanyahu, ha sortit al pas de la polèmica generada amb unes declaracions en les quals ha remarcat allò que "la imitació és la major forma d'adulació" i que al cap i a la fi tant un candidat com un altre estan en el mateix negoci, la política. Així mateix, ha assenyalat que de la mateixa manera que Obama s'ha presentat davant la societat nord-americana com el líder del canvi, Netanyahu aspira a ser percebut d'igual forma pels israelians. Una mica difícil d'assimilar tenint en compte la carrera política del personatge en qüestió...".
D'altra banda, i seguint amb les idees de la campanya de Obama, Paris es va omplir la nit del 26 i 27 de novembre d'aquests posters de "Sarkobama", tal com indica Guerra eterna i veig en les fotos de Paris 2e:
La procedència dels posters són una incògnita i no se sap per quin motiu s'han enganxat. A Paris 2e indiquen que "No activist group has yet claimed responsibility for this widespread and well orchestrated action, but judging by the amount of money spent on such a campaign, it can't be the secret art project of some students over at the Beaux-Arts...".
0 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)