Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

La comunicació política i els missatges per a la ciutadania no vénen sempre (encara que si molt sovint) a través de la comunicació directa des de les seus dels partits polítics a la ciutadania mitjançant els mitjans de comunicació, sinó que són també les diferents seus locals d'aquests partits les que s'organitzen per a donar aquesta informació als seus veïns, sigui a través de publicacions impreses, cartells, webs, blogs i fins i tot la comunicació directa a peu de carrer.

L'objectiu d'aquestes agrupacions polítiques és intentar ressaltar la identitat dels veïns i interconnectar-los amb les idees polítiques del partit, però sobre la base de coses locals que els veïns poden entendre i veure per si mateixos en el dia a dia, sense deixar de costat les grans qüestions del país o les idees de la seu central del partit polític.

Amb les noves tecnologies i les eines (canviants) que Internet permet, es comença a notar un canvi en la manera de comunicar-se de les agrupacions polítiques locals amb el seu "públic objectiu", que no és altre que els seus veïns o qualsevol que vulgui tenir informació directa i fefaent sobre les activitats de l'agrupació en el territori. A més, si s'és membre d'un partit petit o d'un municipi amb pocs mitjans de comunicació, la comunicació és exponencialment major a través de la xarxa. Aquesta major comunicació és la que pot permetre no només explicar millor als seus veïns les idees de l'agrupació o les seves activitats en el barri/poble, sinó que permet que al tenir més informació, entre els membres es faci més comunitat, i que gent externa pugui participar més en les diferents coses que es realitzen, o fins i tot tenir interès en acostar-se a aquesta agrupació.

Un d'aquests exemples el podem veure clarament en l'agrupació local d'ERC Gràcia (Barcelona), on últimament estan sent pioners en la implementació de la nova comunicació política mitjançant l'ús de les TIC (molt més que la seu central d'ERC, per cert).

L'agrupació compta amb:

1. Web de l'agrupació (ja existent des de fa uns anys)
2. Blog. Amb un agregador de blogs de militants
3. Google Docs. Per a treball comú i intern
4. Facebook. La majoria dels seus militants més actius tenen perfil, a més de comptar amb un grup a Facebook de l'agrupació (que té 27 membres i on es pengen fotografies d'actes i les últimes novetats)
5. Twitter. Amb 27 followers

A més, al comptar amb actius blocaires (Alexandre Lòpez, Yuri_BCN, Ricard Martínez, Miquel Pagès, Carles Alemany o Xavier Florensa, entre d'altres), fa que el missatge d'ERC Gràcia es difongui a través de molts més mitjans que si només comptessin amb cartells i aparicions en mitjans locals del barri.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger