Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

La publicitat en cercadors en campanya política, i especialment des de l'aparició d'adwords de Google, s'ha usat molt els últims anys i és una de les publicitats més efectives en aquests moments a Internet, molt més que els banners o els anuncis en alguna web, i fins i tot de vegades millor que la pròpia web del partit.

AdWords és una eina de publicitat de Google que es basa en paraules clau. Quan una persona posa certa paraula clau en el cercador (que concorda amb la que un ha triat en adwords), juntament amb la llista de totes les webs que fan referència a aquesta paraula, apareix el teu anunci. El SEM o publicitat en cercadors es basa en la segmentació.
S'estableixen unes paraules clau que creus que buscaria algú proper a tu o a qui puguis dur cap a la teva web (per a convènce'l del vot des d'ella).

En la campanya nord-americana no és la primera vegada que s'utilitza, ni de bon tros, però des que van acabar les primàries s'ha notat un gran auge en l'ús d'aquesta publicitat que ocupa moltes de les despeses en campanya per Internet que tant McCain com Obama estan tenint (Obama va gastar en e-campanya 3 milions de dòlars des de gener a abril de 2008, 2 dels quals, destinats a adwords).

La diferència principal és que abans s'usaven paraules claus més o menys genèriques (noms de polítics, paraules usuals: política, educació, atur, sanitat...) per a dur a visitar la web del candidat, però ara, no solament les paraules són més precises, com per exemple la setmana passada amb "crisi" o ""Lehman Brothers", sinó que tal com comenten en un article de La Repubblica (vist a politica due punto zero), les webs a les que duen els anuncis són específiques per al tema que l'usuari cerca.
Per exemple, respecte a McCain, duu a pàgines on explica la seva idea per a millorar l'economia, i fins i tot el seu equip de campanya va pagar a l'agost un adwords perquè quan algú buscava "Joe Biden" (recentment nomenat llavors candidat a vicepresident per Obama) li aparegués un enllaç a un vídeo del mateix Biden criticant a Obama (de quan ambdós eren candidats a les primàries demòcrates).

Ambdós candidats ho estan utilitzantt, i de les dues maneres possibles, d'una banda per a difondre la seva visió sobre els temes de més actualitat, i per altre per a criticar a l'oponent per la seva visió sobre el mateix tema.

 

1 Comment:

  1. Anònim said...
    Website interesante: http://www.europevotes.com

Post a Comment




RSS Blogger