Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

ClickZ és el major recurs de notícies, informacions, opinions i investigació sobre màrqueting interactiu, i han anat analitzant al llarg d'aquests últims mesos les despeses de la campanya online tant de Barack Obama com de Hillary Clinton.

Si és una opinió bastant estesa que Obama ha arrasat a Clinton a Internet, veient la diferent inversió realitzada per cada candidat queda clar que aquesta és una de les principals raons d'aquesta preponderància d'Obama en la xarxa.

Vegem els números:

Despeses de Barack Obama de l'1 de gener al 1 d'abril de 2008
Google - 2,08 milions de dòlars
Yahoo - 800.000 dòlars
Despesa total - 3 milions de dòlars

Cal destacar que la inversió més important va ser en el mes de febrer, que casualment va ser el mes en el que el candidat va començar a destacar i se'l va començar a veure com un candidat ferm a l'elecció.
Aquest mes va invertir 890.000 dòlars en adwords i publicitat de google, i fins i tot va començar a invertir en publicitat de Facebook (xarxa social, per cert, en el que està a punt d'arribar a un milió d'amics (ahir li quedaven 135 persones per a arribar a aquesta xifra)).

Despeses de Hillary Clinton 2007-2008
Google - 292.000 dòlars
e-mails - 152.740 dòlars
Yahoo - 33.580 dòlars
Anuncis en blogs - 23.880 dòlars
Microsoft - 6.610 dòlars
Despesa total: 509.010 dòlars

En resum, Obama ha invertit en publicitat online cinc vegades més que Hillary Clinton.
És aquesta l'única raó de la victòria en la xarxa de Obama? no ho crec. Tot és fruit d'una estratègia política estudiada per a aconseguir no sol fons sinó suports i voluntaris a través de la xarxa, segurament perquè no era facil desbancar el poder de Hillary dintre del partit i perquè ella ja era àmpliament coneguda.
Si Obama volia guanyar havia de difondre el seu missatge com fos, i en un primer moment la televisió i els mitjans de comunicació tradicionals no li anaven a fer massa cas, per això l'estratègia de campanya per Internet.
La inversió compta, i molt, però no és l'única raó.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger