Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

El passat 15 de juny va sortir a la llum l'estudi de Pew Internet "The Internet and the 2008 election", sobre l'ús d'Internet durant aquestes eleccions primàries presidencials als Estats Units. L'interessant no són només les dades extretes que mostren l'ús que la ciudadania ha fet d'Internet per a participar o informar-se sobre política, sinó que l'interessant és que aquest estudi ja es va realitzar per les presidencials de 2004, amb el que es poden comparar aquests resultats de llavors amb els de l'actual estudi, i que mostra l'augment de l'ús d'Internet per a participar en campanya durant aquestes eleccions.

Us deixo un breu resum, encara que recomano llegir el PDF:

  • El 46 % de tots els americans ha utilitzat Internet, correu electrònic o missatgeria de text de telèfon movil per a aconseguir notícies sobre la campanya, compartir les seves opinions i mobilitzar a uns altres.
  • La proporció d'americans que es connecten durant un dia típic en l'època final de les primàries per a aconseguir notícies polítiques o informació s'ha més que duplicat si es compara amb les eleccions de 2004 - del 8 % de tots els adults a la primavera de 2004 al 17 % de tots els adults a la primavera de 2008
  • Els votants més joves estan entre els usuaris d'Internet més actius i intensius. Aquests votants en línia donaran suport amb major probabilitat a Obama.
  • El 35 % d'americans diu que han mirat vídeos en línia polítics - una xifra que gairebé triplica les dades de l'enquesta de les presidencials de 2004
  • El 10 % diu que han usat xarxes socials, com Facebook o MySpace per a reunir informació i implicar-se en la campanya. Això és particularment popular entre els votants més joves: dos terços dels usuaris d'Internet menors de 30 tenen un perfil connectat a alguna xarxa social, i la meitat d'aquests utilitza alguna xarxa social per a aconseguir o compartir informació sobre la política o les campanyes.
  • El 6 % d'americans ha fet contribucions polítiques en línia, comparat amb el 2 % que ho va fer durant la campanya de 2004. Un nombre significatiu de votants també usa Internet per a tenir accés a esdeveniments de campanya
  • Aproximadament el 39 % d'americans en línia ha utilitzat Internet per a accedir a materials de campanya dels diferents candidats

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger