En els últims dies han sortit a Techpresident excel·lents posts relacionats amb els mails enviats pels diferents candidats i per com han de ser o què s'ha d'intentar evitar a l'escriure un post d'un candidat cap als seus simpatitzants.
A Techpresident hi ha unanimitat a lloar els mails de Hillary Clinton per la seva senzillesa i la seva facilitat per a aconseguir el que vol que la gent faci (des d'aconseguir voluntaris a aconseguir donants per a la seva campanya), d'una forma entendible i amb una narrativa que va al gra a cada e-mail. En canvi, la crítica és ferotge contra els correus electrònics enviats per John McCain, que són llargs, sense enllaços a cap activitat de la campanya, i sovint, difícils d'entendre.
Un correu electrònic ha de ser curt, referir-se exactament a un tema, i ser gràficament treballat perquè no sembli quelcom horrible haver de llegir-lo.
Us passo alguns exemples de com ha de ser i com no ha de ser un correu electrònic dirigit als teus simpatitzants, potencials votants, i sobretot, a la gent que pot participar ajudant al candidat en campanya:
És un missatge llarguíssim, a més de mancat d'imatges. A més, que tingui escrit "From the Desk of John McCain" podria tenir sentit offline (o no) al voler mostrar que s'ha escrit personalment pel candidat, però no ho té online, ja que se suposa (igual que offline, malgrat que no sigui cert) que ja ho escriu ell, ja que és el seu correu personal de campanya qui ho envia.
En Hillary, el mail és senzill, curt, amb un disseny estudiat i ajudant-se d'alguna imatge per a no veure un munt de text i perdre't. A més, les frases tenen punts i a part i hi ha espai entre línies, juntament amb enllaços, en paràgrafs diferents, per a cada cosa important (l'objectiu del correu) que diu en el text.
A Techpresident, Luigi Montanez dóna uns consells a seguir en l'enviament de correus electrònics:
1. Choose a clear message and a clear action. If you can’t keep it simple, don’t send the email. 2. Limit messages to 5 to 7 paragraphs 3. A clickable rectangular graphic aligned to the right of the opening paragraphs will always get the most clicks 4. Do not embed links in a larger paragraph. Allow them to stand alone with whitespace above and below. 5. Use formatting like bold, underline, and italics sparingly, and only to drive the main point.
D'altra banda, destacar aquest altre correu enviat per l'equip de McCain, on Rick Davis, el seu cap de campanya, demana donatius econòmics de més diners que allò legalment establert. Si no fos cert, semblaria una broma! Ho publica Michael Whitney.