Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

5 llibres pel Nadal

Per si algú no sap què demanar-li de regal a la parella o família aquest nadal, deixo aquestes idees.

1. “The Victory Lab: The Secret Science of Winning Campaigns”.
Sasha Issenberg
El periodista Sasha Issenberg presenta la història no explicada de la revolució analítica que ha entrat amb força en les campanyes polítiques del segle XXI . En el seu llibre, s'analitzen els estudis i teories més actuals que s'han implementat en diferents campanyes a Estats Units, especialment aquelles que tenen a veure amb mineria de dades i psicologia conductual.
Per exemple, acadèmics van demostrar que la presència d'un candidat tenia molt més impacte positiu en premsa i TV quan estava visitant poblacions petites que quan parlava des de la capital. Per això, en aquest cas és millor gastar diners en viatges, en comptes dde fer-ho en anuncis en aquesta mateixa premsa. Issenberg revela la història secreta de la política nord-americana moderna, desvetllant les revolucionàries tàctiques i estratègies que van ajudar a decidir les eleccions de 2004 i 2008, i que s'han convertit en essencials per a les campanyes de Barack Obama i Mitt Romney.

2. “The Timeline of Presidential Elections: How Campaigns Do (and Do Not) Matter”.
Robert S. Erikson and Christopher Wlezien
Aquests dos politòlegs analitzen en el seu llibre quin tipus d'esdeveniments realment semblen canviar les preferències dels votants durant una campanya presidencial. Erikson i Wlezien han acumulat dades de prop de 2.000 enquestes nacionals que cobreixen cada elecció presidencial des de 1952 a 2008, la qual cosa els permet veure com els resultats prenen forma en el transcurs d'un any electoral. Des del començament de l'any, les enquestes tenen pràcticament poder predictiu. A mitjans d'abril, quan els candidats han estat identificats i aparellats, les preferències ja estan en marxa. Però un procés de formació de favorits té lloc en els últims sis mesos, durant el qual les intencions dels votants canvien gradualment, amb esdeveniments concrets -incloent debats presidencials-.

3. “The signal and the noise. Why sota many predictions fail-but some don’t”.
Nate Silver
Sis setmanes abans de les eleccions nord-americanes, Nate Silver va publicar aquest llibre sobre la importància de les prediccions en la denominada era de la informació. A partir d'enquestes, històric de vot, base demogràfica i altres dades, Silver ha encertat el guanyador de tots els estats i, en gran mesura, el marge d'aquestes victòries. No obstant això, no és la primera vegada que mostra capacitat de predir resultats o comportaments, ja que ja va obtenir un gran encert en les eleccions de 2008, així com en altres àmbits com l'economia o el beisbol.
Per això, Silver va més enllà de la projecció de resultats electorals en aquest llibre. En una era en la qual els ciutadans tenim un excés d'informació i dades, destaca la necessitat d'ordenar-les i saber tractar-les, amb el complicat repte d'aplicar el judici personal sense caure en els propis prejudicis i parcialitat. A partir d'exemples provinents de la política, l'economia o l'esport, Silver proposa un mètode per detectar el senyal que porta a la veritat d'entre el caos sorollós de dades.

4. “The New Voter in Western Europe: France and Beyond”.
Bruno Cautrès i Anne Muxel
Aquest llibre presenta els principals resultats d'una enquesta electoral única i innovadora en la recerca electoral francesa i un dels estudis més detallats a Europa. L'enquesta es va realitzar entre una mostra de 1.846 votants francesos, entrevistats en quatre onades durant les eleccions presidencials i legislatives de 2007 en el context de la victòria de Nicolas Sarkozy. L'anàlisi proporciona una comprensió de com es prenen les decisions sobre la votació, el procés de presa de decisions electoral i els mecanismes utilitzats pels votants per prendre decisions i tracta d'identificar els factors socials, polítics i psicològics en joc.

5. “Why Romney Lost (And What the GOP Ca Do About It)”.
David Frum
Segons New Yorker, aquest llibre és el millor post-mortem de la derrota de Romney. Frum evita arguments crítics sobre Romney com a mal candidat i culpa directament a l'errada del partit republicà per desenvolupar un conjunt de polítiques que podria activar a la classe mitjana. El llibre ofereix un pla audaç i esperançat per a l'èxit republicà en els propers anys. David Frum insta al partit republicà a que sigui culturalment modern, econòmicament incloent i respectuós amb la diversitat del país.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger