“Closing Iowa, Opening in New Hampshire” és el títol de l'email que
Newt Gingrich va enviar als seus simpatitzants la nit del 3 de gener,
fins i tot abans que se sabessin els resultats del caucus d'Iowa
d'aquella nit. En el seu correu ja diu que la lluita serà llarga i que
no importen els resultats d'Iowa, que va a per New Hampshire i, com no,
aprofita per fer el que fa en el 90% dels seus enviaments: demanar
diners i criticar a Mitt Romney.
L'email de Gingrich va ser el primer que es va enviar per part dels candidats republicans al seu públic.
L'endemà (aquesta nit per a mi), el candidat Jon Huntsman, el menys
votat a Iowa, escrivia als seus simpatitzants un correu electrònic amb
aquestes paraules: “What’s clear from last night’s results in Iowa is the field is
completely unsettled and voters are looking for an alternative to Mitt
Romney. While Iowa produced a lot of drama and no clear winner, Governor Huntsman was in Peterborough, New Hampshire”. És a
dir, havia perdut perquè s'estava preparant per a les primàries de New
Hampshire del 10 de gener.
Gairebé a la mateixa hora, Josh Romney, el fill del guanyador de la
jornada, escrivia dient l'especial que havia estat aquella nit per a ell
i la seva família, i que començava una nova campanya, per la qual
demanava diners a canvi de la possibilitat d'entrar en un sorteig per
sopar amb el seu pare a New Hampshire.
La reacció de Ron Paul també l'han explicat als seus simpatitzants per
mail. En el seu cas, dient que “Last night, you and I made history with our
strong top-tier finish in the Iowa Caucus!”, i queixant-se dels mitjans
de comunicació, que havien parlat poc d'ell. Per això sol·licita diners
per a la campanya. Això sí, és l'únic candidat que dóna les gràcies als
seus simpatitzants d'Iowa per la tasca realitzada.
Nick Santorum, que es va quedar a vuit vots de Romney, no ha enviat res des del seu equip de campanya, encara que no sorprèn que sí ho hagi fet
a través de “Socialism Alert”, una xarxa de suport ultraconservadora.
En el seu email, titulat “It’s Now or Never”, Santorum m'anomena “dear
patriot” i sol·licita un suport immediat en forma de donatiu econòmic,
per aconseguir anuncis a New Hampshire, on, diu, Romney porta quatre
anys fent campanya. Finalment, es compara amb Ronald Reagan (també ho fa
constantment Newt Gingrich), lloa al tea party i s'autoproclama “the
only authentic, passionate conservative who can unite the GOP”. Sap que
ara patirà més atacs que mai (avui ha sortit ja un discurs seu
contra els musulmans de 2007), i necessita més recolzaments.
Michelle Banchman, que s'ha retirat de la contesa electoral, ni tan sols
ha enviat un email als seus activistes i simpatitzants per dir-s'ho.
De Rick Perry, els seus simpatitzants tampoc en tenen notícies.
L'emailing és quelcom fonamental en una campanya. A Estats Units ho
saben i ho utilitzen constantment. La personalització dels missatges (en el
meu cas em tracten com a un ciutadà de New Jersey, pel codi postal que vaig donar) és importantíssima. L'enviament de vídeos, enllaços i un bon format
en els emails, que permet bàners i colors, fa molt més interessant el
contingut, que al seu torn sol ser curt, no més de quatre paràgrafs, i
permet segmentar per temes. Porten cinc mesos de campanya –i jo rebent
emails sense parar- però des d'ahir, ha començat l'espectacle.
Recomano llegir:
- Article de Jordi Pérez Colomé
- Article del Cercle Gerrimandering
- Discursos a Iowa de Romney i de Santorum
- Especial sobre Iowa de Politico
- Especial de Google sobre els resultats