Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

La passada matinada ha plogut molt sobre Barcelona a causa d'un fort temporal. En despertar, els seus habitants ens hem trobat amb desperfectes, amb transport públic que no funciona, etc… Res que no sigui normal a qualsevol ciutat després d'una bona tempesta.

L'alcalde de qualsevol ciutat pot desentendre's (públicament, encara que faci el seu treball igual contactant amb els serveis d'emergència en privat) o bé aprofitar les xarxes socials per informar als ciutadans del que ocorre i de com s'estan arreglant les coses. Aquest últim exemple és el de Cory Booker, alcalde de Newark, que constantment informa als seus ciutadans sobre el que passa a la seva ciutat. També era propi de Pedro Castro quan era alcalde de Getafe.

Un compte a Twitter o a Facebook d'un alcalde sol ser molt llegit, i que el propi alcalde o alcaldessa informi en temps real del que ocorre, i interaccioni amb aquells que li pregunten o li indiquen algun problema o desperfecte, especialment durant petites crisis, fa augmentar la confiança en l'alcalde i la seva credibilitat.

L'alcalde Xavier Trias gestiona Barcelona des del passat 1 de juliol i, juntament amb el seu equip, gestiona el seu propi compte a Twitter i Facebook (ja ho feia des de fa un parell d'anys). Així, aquesta ha estat la seva primera petita “crisi”, i m'ha semblat interessant veure què ha anat fent a Twitter aquestes primeres hores després de la gran tempesta, i si escollia l'opció A (treballar en privat) o la B (informar al públic en directe i de primera mà).

La seva opció (o la del seu equip) ha estat la segona –que no indica que no faci també la primera, per descomptat-. Des de primera hora del matí el compte de l'alcalde ha anat informant en directe del que succeïa a la ciutat, retuitejant informacions importants per als seus ciutadans (com a interrupcions del servei de metro o millores en els tramvies).

També ha estat molt interessant la seva crida al fet que qualsevol barceloní pugui comentar desperfectes que veu al carrer (semàfors, arbres, …) al servei d'informació de la ciutat (telèfon 010), que ara també està a Twitter (@barcelona_010), i de pas li ha fet publicitat a aquest servei, utilitzant-lo com es fa a Sant Francisco: com recopilador de problemes a la ciutat.
Seria una gran iniciativa, que ha tingut molt èxit en altres ciutats. Veurem si funciona a Barcelona. Això sí, el 010 hauria de respondre al que els ciutadans li envien (encara molt poca cosa). No n'hi ha prou amb una bona proposta de servei als ciutadans/es si no es demostra que funciona.

Pel que es refereix a l'alcalde, al meu entendre ha estat molt bé a les xarxes socials en la seva primera mini-crisi. Avui viatja a Paris en el seu primer viatge oficial. Serà interessant veure què diu en el seu Twitter, sobre el viatge, però també sobre com està la ciutat després de la tempesta.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger