A causa de la crisi o a l'alt preu d'alguns lloguers, molts locals estan buits. Aquests locals amb aparadors també buits, alguns d'ells en zones molt transitades, són un potencial “instal·lador” de publicitat. A Nova York, ja el 2009 es van crear iniciatives per inserir publicitat en alguns d'aquests aparadors, amb bastant èxit.
La idea ha arribat també per a usos polítics. En la campanya electoral de Vitòria, l'equip de Javier Maroto (PP) ha usat els aparadors buits per publicitar al seu candidat.
La campanya es va iniciar al febrer, triant aquells aparadors que més visibilitat tenien (cantonades, zones per als vianants…) i aquells barris en què segons la seva campanya eren més necessaris. Els triats van ser 24, de gairebé tots els barris.
En els aparadors surten els dos candidats del PP a Vitòria: Javier Maroto, candidat a alcalde, i Javier De Andrés, candidat a Diputat general. En alguns aparadors surten els dos junts, i en uns altres només un d'ells. També la temàtica dels cartells publicitaris és diferent, depenent de la zona o del barri, parlant de propostes que interessen als ciutadans que els llegeixen (creació d'ocupació i parc empresarial urbà, transformació urbanística (Vitòria Verda Interior), tramvia en alguns barris, etc… Per exemple, el de la Vitòria Verd interior afecta molt a dues zones específiques de la ciutat: l'Avinguda de Gasteiz i Los Herrán. És allí on es poden trobar aquests cartells.
És una iniciativa que permet segmentar per zones, fàcilment i sense un gran preu (molt més econòmic que amb publicitat en premsa i tan sols negociant el lloguer de l'aparador, no del local), i que a més pot cridar molt l'atenció a la gent amb un gran impacte en el transeünt, per la qual cosa en campanya electoral aconsegueix imposar-se a altres suports electorals.
A causa de la llei electoral, els aparadors van ser tapats el 28 de març, i tornaran a veure la llum divendres que ve, 6 de maig.