Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

La nova estrella del rap

El proper 18 de febrer del 2011 tindran lloc les eleccions presidencials d'Uganda, amb 8 candidats, entre ells l'actual president -des de 1986- Yoweri Museveni. Ja estan de precampanya, i el passat 23 d'octubre, durant un miting davant joves simpatitzants, el president Museveni, de 65 anys, va dir que havia après recentment sobre "les arrels africanes de la música hip hop", i per impressionar a la multitud es va llançar amb un petit rap, amb una lletra pròpia: "Els pagesos em van donar mill, que li vaig donar a una gallina, que em va donar un ou, que li vaig donar als nens, que em van donar una mona, que li vaig donar al rei, que em va donar una vaca, que vaig usar per casar-me amb la meva esposa", va rapejar el mandatari.

Va tenir molt èxit, i uns dies després, en un altre miting, va tornar a fer-ho davant de les demandes dels presents, i va afegir la pregunta: "Do you want another rap? ". Un productor de música va capturar totes les rimes i després les va remasteritzar, creant la cançó "U wantanother rap?". La cançó i vídeo inclou el president raper seguit per un cor de persones que afegeix "Yes, Sevo! " (Sevo és el sobrenom que se li dóna al president). La lletra parla d'avançar en la vida i treure alguna cosa d'on no hi ha res.

Ha tingut tant èxit que, com indiquen a The Communications Lab, la cançó es repeteix en ràdios, discoteques i fins i tot en tons de trucada als telèfons mòbils. I Museveni està en tots llocs, amb una campanya de màrqueting gratuïta i que no podia ni imaginar-se.


 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger