En el bloc de Fco. Javier Jiménez Rivero llegeixo una curiosa innovació, via El blog de 101, en la manera d'introduir missatges publicitaris a Internet. Estem cansats de banners i google ads, tant que la majoria de vegades ni els mirem. És per això que només innovant es pot captar l'atenció dels anuncis online.
El "captcha" és un sistema d'imatges amb codis alfanumèrics la funció dels quals és assegurar que l'usuari és un ésser humà i no un robot a l'hora de realitzar activitats quotidianes com escriure un comentari en un bloc o inscriure's en una pàgina web. És un procediment del tot molest i que moltes vegades pot arribar a ser veritablement complicat de resoldre. Per aquest motiu, l'empresa Solve Media proposa facilitar la vida a l'usuari mitjançant una fórmula que també pot agradar a les empreses publicitàries: Consisteix a substituir el jeroglífic que suposa el captcha per un anunci que pugui ser assimilat fàcilment per l'usuari. Els beneficis d'aquesta genial idea són evidents: Simplifica el farciment del captcha estalviant-li temps i maldecaps a l'usuari i d'altra banda fa que la publicitat online sigui molt més efectiva ja que per completar l'acció l'usuari estarà obligat a atendre l'anunci.
Imagineu-ho en política: haver d'escriure un captcha i que en el text a copiar posi "comença el canvi" o "el canvi real" o "gent valenta", amb un logo del partit. Una excel·lent manera de donar a conèixer un missatge, de mostrar el logo del partit o del candidat, i si és en webs oficials o blocs amics, ser quelcom divertit i original per a qui hagi de "demostrar que és humà" per comentar.