Els dos principals partits britànics estan adoptant tècniques similars en el seu ús de la xarxa, però amb objectius molt diferents. Per als conservadors, el principal desafiament consisteix a convèncer els votants dubtosos, i per a això empren els mitjans de comunicació socials per "normalitzar" la idea del vot conservador, i reduir l'estigma, demostrant que la gent pot confiar tranquil·lament en David Cameron. Per als Laboristes, es tracta d'aconseguir una motivació per al suport existent: utilitza els mitjans de comunicació social per organitzar els activistes, construir comunitat, i criticar l'oposició. Tanmateix, tots utilitzen la xarxa per aconseguir situar el seu missatge, i per fer-ho no dubten d'atacar, de manera simpàtica (i de vegades a mala llet) al contrari.
Ambdós usen les xarxes socials, buscant aconseguir missatges virals que puguin difondre's persona a persona a través de la xarxa. Però sovint la difusió de missatges polítics de manera viral requereix una cosa diferent al que es fa en una campanya convencional. En general, els missatges que es comparteixen, es difonen i s'envien als amics i coneguts són aquells que fan riure, que són innovadors, simpàtics i divertits.Un bon exemple d'això, com indicaven a The Guardian, és la web creada pel tercer partit en discòrdia, el partit Liberal demòcrata, que va crear “Labservative.com“, una paròdia de web de partit que barreja Laboristes amb Conservadors, denominant-los el partit Labservative, amb el seu candidat Gorvid Camerown. A través d'aquesta web, que iguala a Laboristes i conservadors com el mateix, en contraposició amb els liberal-demòcrates, es fan crítiques divertides a través de vídeos i imatges, que estan fent que la web i el seu vídeo sigui una de les més vistes durant aquesta precampanya electoral. A més, permet que qualsevol pugui participar, creant nous eslògans, "tunejant" imatges, i fins i tot comprant o descarregant productes a la botiga. Aquest candidat imaginari també té presència a Twitter i Facebook.
Una altra de les webs que està cridant l'atenció és MyDavidCameron.com, a través de la qual pots "tunejar" posters i pujar-los a la web, criticant el candidat conservador. Qualsevol persona disposa de tres models de posters, utilitzats a la campanya electoral britànica, per posar la frase que agradi, i pujar-la a la web o al grup de Facebook. Per fer-ho, es pot descarregar la plantilla, o canviar-lo de manera online.
Un altre exemple interessant és el del cartell electoral del partit laborista. Tal com indiquen a comunicación electoral, els laboristes de Gordon Brown van fer públic un pòster amb un muntatge fotogràfic per atacar David Cameron: "El cartell mostra a Cameron assegut sobre el capot d'un Audi Quattro com el del detectiu políticament incorrecte Gene Hunt de la popular sèrie de la 'BBCAshes to Ashes', ambientada en la dècada dels vuitanta. Amb l'eslógan 'no deixis que porti al Regne Unit de tornada als anys vuitanta', la idea era advertir els votants que una victòria de Cameron significaria una tornada als pitjors anys del thatcherisme. El cartell va ser dissenyat en concurs públic -convocat pel partit per estalviar diners- per un jove simpatitzant de 24 anys, Jacob Quagliozzi, i retocat després per l'agència de publicitat Saatchi & Saatchi. "
Els conservadors van usar ràpidament aquest cartell per retocar-lo, canviant-li l'eslògan per 'Engega el Quattro. És el moment del canvi', a més, van indicar que la idea era una "amable donació" del partit laborista.