Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

"A les 3:34 AM vaig despertar. Estava tremolant. Em va prendre un segon adonar-se que era fort, molt fort, i em vaig aixecar d'un salt del llit per fer el que a tot nen a Xile li ensenyen en cas de sisme : allunyar-se de les finestres i parar-se sota el marc de la porta. Vaig aguantar allà fins que la terra va deixar de moure's. S'havia tallat la llum, i l'únic que tenia a prop per il·luminar era el meu telèfon". Aquest és el relat que fa Cony Sturm en el seu bloc sobre el que va ocórrer la matinada de divendres, després que Xile fos sacsejada pel fortíssim terratrèmol de 8,8 graus en l'escala de Richter, que ha suposat de moment 300 morts. Amb la llum i les línies telefòniques caigudes, Internet es va convertir en la principal font informativa per seguir en directe el que passava al país sud-americà. Jo mateix em vaig assabentar per Twitter i no per la televisió de la gravetat del terratrèmol.

Fins i tot els canals de televisió van començar a recolzar-se en informacions lliurades per usuaris de Twitter una vegada que van poder iniciar transmissions (bastants minuts després del terratrèmol) per informar sobre la magnitud de la tragèdia. Twitter s'ha convertit en una de les principals i més immediates eines per a informació en viu a la web. Són dos els topics utilitzats pels usuaris per accedir de forma directa a les informacions sobre el sisme: #terremotochile i #chile. És a partir d'aquesta xarxa com podem saber, de primera mà, el que està ocorrent, i en tot just uns minuts, la web s'actualitza amb centenars de 'tweets' nous que aporten nous enllaços informatius, imatges o noves dades, així com amb els testimonis dels qui es troben al país.

Qualsevol persona amb un telèfon mòbil pot ser protagonista i pot ser l'emissor del que veu, del que escolta o del que sent. I aquesta informació és la més valuosa, perquè és en directe i des de múltiples punts de vista i de localització. També agències de notícies i organitzacions no governamentals estan difonent via Twitter les últimes notícies, com per exemple Cruz Roja Chile.

A més de Twitter, la plataforma UStream TV ofereix l'emissió en directe de la "Televisió nacional de Xile" des de poc després del sisme i un xat perquè els usuaris puguin posar-se en contacte amb les seves famílies. Hi ha milers de persones veient les notícies a Xile gràcies a aquest mitjà.

Google ha creat, a més, un 'localitzador de persones'; una web per ajudar en la recerca de persones que, després del sisme, es troben desaparegudes. Aquesta aplicació va rebre milers de sol·licituds a les poques hores del seu llançament. A Facebook ja hi ha més de 420 grups i gairebé 250 pàgines ocupant-se del tema, donant informació i intentant posar en contacte les famílies.

Per tenir més informació:


Des d'aquí, una abraçada a Xile.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger