Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

CiU va llançar el passat dilluns una xarxa social pròpia, anomenada Cativistes, que ja té prop de 900 membres i que serà un dels instruments de la campanya electoral d'aquesta coalició. La xarxa social, creada a través NING per l'empresa Cink, ha tingut força èxit els primers dies, amb molts perfils, grups de discussió i campanyes creades, a l'espera de rebre idees i recolzaments. Per la seva banda, l'equip de comunicació de CiU alimentarà la xarxa amb vídeos i altres materials, tot i que qualsevol pot afegir vídeos i imatges a la xarxa.


Tal com indiquen a 3cat24, els impulsors de Cativistes tenen la intenció d'oferir premis en metàl·lic i altres recompenses als activistes més actius, després d'haver entrenat els primers dos-cents membres en la pràctica del ciberactivisme.
Marc Vidal parla d'un "exèrcit d'enxarxats", que s'adreçaran des de primera hora als "punts calents" dels debats diaris per deixar-hi comentaris, reenviar enllaços i escriure apunts als blogs.

Cativistes també consta d'una agenda d'activitats, directori de blocs, noticies, i un ranking d'èxit de les diferents campanyes (que actualment no funciona). És interesant l'assessor 2.0, que resol, vía correu electrònic o xat, qualsevol dubte sobre com tenir presència, tant a aquesta xarxa com a les xarxes 2.0.

La pregunta és: funcionarà una xarxa social fora de les xarxes socials on hi som tots, com Facebook? Aquesta és la pregunta principal.

Una xarxa social com Ning i com Cativistes, permeten segmentar molt millor, ja que tots els membres són del partit o simpatitzants, també permet per tant, adreçar-se directament a les persones interessades, no només en rebre informació, sinó en ser actius políticament. Es poden crear idees, basades en crowdsourcing, però alhora el partit pot donar visibilitat a idees que ja tenen i aconseguir participació. També la integració dels membres en un ranking pot aflorar la competitivitat per a participar més i millor.
Tot l'èxit dependrà de les activitats que es proposin i de la interacció entre els mateixos membres però també entre els membres i el propi partit. Si la gent es sent a gust, pot conversar i pot trobar activitats interessants i sentir-se escoltats, pot ser un èxit. Si només llegeix exactament el mateix que pot llegir a Facebook o a Twitter, no ho tindrà.

Veurem. Comença la campanya. Cativistes és una nova manera de preparar les forces d'atac i de defensa de CiU, que tindrà a la xarxa un camp de batalla propici. CiU ja ha mostrat quina serà la "caserna" on trobar-se (cativistes) i el primer missatge, d'unitat, dient que a cativistes es poden retrobar i actuar plegats tots els catalanistes:

 

2 Comments:

  1. Anònim said...
    El tema dels diners en metàl·lic és un detall que desvirtua i resta credibilitat el que a primera vista és una bona idea. Han estat molt patosos, aquí. Dubto que la gent hagués treballat igual amb o sense premi.
    e-Xaps said...
    @Albert,

    Lo dels diners ho he llegit a 3cat24. M'ha extranyat molt. Normalment, en altres campanyes, per exemple McCain, Obama, Edwards... utilitzaven premis com visites al candidat, sopars, invitacions a esdeveniments...

    Salut!

Post a Comment




RSS Blogger