La Secretaria d'Estat de Comunicació, dependent del Ministeri de la Presidència, té des del passat 12 de novembre un compte a Picotea, un nou portal de microblogging en castellà.
Amb aquesta iniciativa, tal com indiquen a El País, el Govern busca apropar-se més a la comunitat d'internautes. A través de missatges de fins 160 caràcters que envia l'usuari "Desdelamoncloa", i que informa als usuaris sobre assumptes de tota índole que poden ser del seu interès: des de l'agenda oficial dels ministres i del cap de l'Executiu, José Luis Rodríguez Zapatero, passant per l'últim sobre la grip A, fins a informació sobre ajuts i convocatòries.
Entre les novetats que ofereix Picotea, portal posat en marxa per una empresa espanyola, figura la possibilitat que l'usuari pugui picotejar dins d'un grup o esdeveniment. És bastant recent, ja que va ser presentat el passat 22 de setembre.
Aquesta nova xarxa ofereix diverses novetats respecte a la resta de serveis de microblogging existents, per exemple la possibilitat de crear o unir-se a grups i esdeveniments, o la forma gràfica i senzilla de seguir les converses entre usuaris, entre d'altres. Recentment Picotea.com ha llançat la seva versió en anglès i està traduint a l'aplicació a altres idiomes, amb la qual cosa aposta fort per establir-se com a alternativa de microblogging a nivell internacional. Picotea.com també ofereix com a complement el poder sincronitzar totes les seves publicacions a Twitter. En aquest cas, la Moncloa actualitza el seu compte de Picotea des de Twitter.
No coneixia picotea, pel que no sé si funciona bé o malament, o si hi ha molta o poca gent, però el que és clar és que la Moncloa és dels primers usuaris importants en entrar, i per tant en difondre la iniciativa. Penso en dues raons per fer-ho, la primera és per difondre i recolzar aquesta iniciativa espanyola (cosa que veuria perfecte, i de ser cert seria un grandíssim suport a l'hora de donar a conèixer l'eina i la innovació i idees d'empreses espanyoles), la segona, perquè la veu de la Moncloa s'escolti en una nova xarxa. En aquest cas ja no estic tan d'acord. Sempre he pensat que els partits han d'anar on és la gent, i a l'actualitat (de moment), la gent no està a picotea, o almenys molt menys que en altres xarxes. És per això que em fa dubtar.
D'una banda, difonen les seves informacions a un "potencial" nou públic, i fins i tot els responen, però aquest públic és petit encara, pel que aquests missatges no arriben gaire lluny i en canvi poden comportar treball. D'altra banda, tan sols he vist un missatge directe de la Moncloa des de picotea, la resta són missatges reexpedits des de Twitter. En aquest sentit, un usuari habitual de picotea no podrà pensar que els missatges que llegeix del govern són meres còpies del que està publicant a Twitter?
En qualsevol cas, és un pas molt interessant que la Secretaria d'Estat de Comunicació investigui nous llocs, i més que els doni a conèixer i faci de "pionera" sent una iniciativa espanyola. A més, picotea no té mala pinta.
Podeu veure més informació en el blog de picotea.