Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Què diuen sobre Obama?

Ja fa dies que tenia ganes de fer-ho però vaig fatal de temps. Encara que una mica tard ja, adjunto el que més m'ha agradat d'algunes anàlisis de la campanya d'Obama segons diferents blocs que normalment llegeixo, i que vaig anar apuntant en el meu reader:

Juan Varela:
L'estratègia és “arribar a centenars de petits nínxols” a través de diferents eines quan “internet ha fet tan fàcil connectar a la gent” per a augmentar la seva capacitat de triar. L'equip de l'Obama va fragmentar la presència del candidat i els seus missatges per a arribar als ciutadans de la forma més adequada: als joves amb les xarxes socials, als activistes amb les seves eines de contacte a través de la web i els mòbils, als més ocupats amb trucades telefòniques i a la gent gran amb correus electrònics. Amb aquestes eines va muntar la major xarxa de recaptació de fons per a la campanya més cara de la història. I a tots els va unir amb la força dels seus discursos televisats, la seva capacitat interpretativa, la seva veu magnètica heretada dels altars de les esglésies i la televisió. Primer com candidat YouTube i tancant la seva interpretació estel·lar amb 30 minuts de prime time en les grans cadenes.

Tendencias21:
La contribució amb més de 300 milions de dòlars per part de més d'un milió de donants, prop d'altre milió de participants en la xarxa social, la creació de més de 50.000 esdeveniments al llarg del país, la localització selectiva i les estratègies de seducció de votants indecisos, tot això per mitjà de la Web, ha estat un dels elements clau que han dut a Barack Obama a la victòria. L'activitat gestionada a través de la web va arribar a altres èxits amb les 500.000 trucades telefòniques realitzades dissabte passat, les 600.000 del diumenge, el milió del dilluns i les 1.100.000 del dimarts, organitzades a través de la xarxa social i realitzades totes elles per voluntaris asseguts enfront dels seus ordinadors. I és que tant les operacions telefòniques com les de SMS que Obama ha estat utilitzant s'han gestionat a través del mateix paquet integrat d'eines web. La web de la campanya d'Obama ha contat amb més de 1.400.000 adreces de correu electrònic proporcionades pels simpatitzants, i sobre ella s'han creat uns 100.000 perfils d'usuari, s'han escrit més de 50.000 entrades de blog i postejat uns 20.000 esdeveniments relacionats amb la campanya, als quals altres entusiastes han pogut assistir després de trobar-los i informar-se sobre els mateixos a través d'aquest mitjà.

Juan Gigli:
La comunicació per email va permetre als encarregats de la campanya acostar a aquells curiosos i interessats al web my.barackobama.com. Així, el web va servir de plataforma i eina de conversió d'aquells interessats, curiosos i anònims ciutadans, en veritables actors polítics (supporters). Literalment, l' va permetre la transformació d'un ciutadà en un client polític.

Paco Seoane:
En qüestió de comunicació política, Obama haurà de donar nous incentius als seus seguidors a fi de no deixar morir l'extraordinària xarxa de suport que ha creat. Hi ha qui es pregunta si Obama serà no només el candidat-xarxa, sinó el governant-xarxa, creant noves eines d'interacció entre govern i ciutadans. Ho veurem. Ara com ara, Obama té enormes desafiaments davant si, entre ells el de sobreviure al seu propi mite.

Jose Antonio Donaire:
El candidat demòcrata va utilitzar un mecanisme electoral tan vell com la mateixa política: el porta a porta, el recurs de venedors d'enciclopèdies o dels testimonis de Jehová. Hi ha quelcom més 1.0 que anar casa per casa amb uns globus "Vote for Obama"?. I a pocs dies de les eleccions, l'equip de Obama va comprar un espai televisiu de mitja hora en prime time per a col·locar un estudiat publireportaje. L'emergència de la política 2.0 no implica la defunció de la política 1.0.

Antoni Gutiérrez-Rubí:
Obama ha realitzat una campanya especial, on les paraules han recuperat tot el seu protagonisme en la vida política, de la qual mai hagueren hagut de fugir. Paraules que sustenten idees, paraules que transporten emocions, paraules que esdevenen música per a compartir. I el seu discurs més important i definitiu ha estat el de la nit del recompte electoral en el Grant Park de Chicago, ja com President electe. Un discurs pensat, escrit i declamat per a una audiència global més que per als 100.000 simpatitzants que ho abrigallaven o els milions de compatriotes que li seguien per ràdio, televisió o Internet.[...]
[Respecte a la campanya virtual i a l'ús de les noves tecnologies] en plena efervescència digital i comunicativa, llegeixo amb estupor -pel mitjà utilitzat- que alguns líders polítics li han enviat un “telegrama”. Suposo que li arribaran a Obama, encara que li estranyarà. Han passat dos anys ja des que la mítica Western Union, la companyia que va reemplaçar als missatgers del Pony Express fa 150 anys, anunciés en la seva web el tancament del seu emblemàtic servei de telegrames, per poc competitiu.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger