Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

En un article recent en el Washington Post, de Danielle Allen, s'indicava que "hi ha bàsicament dues classes de Webs influents políticament: els webs que usen una jerarquia descendent, en la que una organització central desenvolupa un missatge i ho dissemina usant la tecnologia social connectada a una xarxa, i els webs que usen un mètode de tipus Wikipedia, en el qual milers d'usuaris individuals contribuïxen a crear contingut i difondre el missatge. [Des de l'equip de campanya del candidat et donen un kit de] "fes-lo tu mateix" per a estendre missatges i connectar-los amb l'àmbit local, l'activisme cara a cara. Les llistes de discussió del web - que té abast global - són alimentades per participants i unides por aquests participants a una plètora de taulers d'anuncis estatals que organitzen en temps real, l'acció política". La campanya d'Obama és òbviament del segon tipus, mentre que la campanya de McCain és del primer tipus. El resultat i quin dels dos tipus de campanya virtual funciona millor ja s'ha vist clarament.

Així, les passades eleccions nord-americanes han suposat una garrotada per a les bases republicanes, que s'han vist avançades pels demòcrates en la xarxa, convertint-se en camp de cultiu d'activisme demòcrata. Segons indiquen a PoliticsOnline, en un esforç per a reconstruir la blogosfera conservadora i convèncer al 47 % dels americans que no van votar a favor de Barack Obama, de l'estil "mireu el que els bloggers d'esquerra han estat fent i apreneu a ser també activistes", Patrick Ruffini va crear just després de la derrota electoral de McCain, la web RebuildTheParty.com. Ruffini declara en el seu editorial, "els Republicans estem fora del poder en tots els nivells de govern, necessitarem Internet com un instrument d'oposició…Si no ho aconseguim pot significar un llarg, llarg hivern".

A "Rebuild The Party" es busca aconseguir cinc milions de ciberactivistes per a preparar-se per a l'oposició a Obama i començar a lluitar per la campanya electoral de 2012. A més, presenten "A 10-point action pla to strengthen and modernize the Republican Party", basat en la modernització en quatre punts: especial èmfasi en les noves tecnologies, noves estratègies de campanya, nous candidats i retornar a les bases la seva importància.
També tenen una web de recollida d'idees, ordenades per vots (estil digg o latafanera), i gaudeixen d'àmplia participació en xarxes socials i eines de comunicació 2.0: Facebook, Ning, Twitter i el seu propi agregador de blogs.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger