L'equip de campanya de Barack Obama ha llançat un micro-site per a prevenir i defensar-se dels contínus atacs i calúmnies dels quals són objecte, com per exemple que Obama és musulmà o que no és natural dels Estats Units i que no té partida de naixement.
Cap a aquests atacs (campanya negativa) en forma de rumor viral, tant cap al candidat demòcrata com cap a la seva dona, Michelle Obama, i algun dels quals podem trobar a "The Obama Files"; la campanya d'Obama ha contraatacat amb el llançament de "Fight the Smears", on es mostren cadascuna d'aquestes crítiques o calúmnies i es parla d'elles, enllaçant a qui va difondre el rumor i responent amb proves (o això intenten) a cada crítica, i també es respon en vídeos (penjats en YouTube) als vídeos de crítiques infundades que els calumniadors també van penjar en la xarxa.
L'interessant no és solament aquesta web de resposta ràpida cap a les crítiques (que crec recordar ja s'havia fet en anteriors eleccions), sinó tota la maquinària que està darrere de la idea: Quan es comença a expandir una calúmnia, pengen ràpidament la resposta en aquest micro-site, i es prepara un correu electrònic amb el rumor i la resposta negant aquest rumor, que es pot enviar des de la mateixa web als teus contactes.
Si algú rep una calúmnia, també té un correu electrònic (watchdog@barackobama.com) on informar, perquè la citada maquinària s'engegui.
Finalment, des de la web expliquen qui són les persones que més fan per a crear i difondre falses remors del candidat.