Quan un votant nord-americà que busca informació sobre un candidat va a la seva pàgina web: veu les notícies, la seva agenda, els seus vídeos, etc... però tot enfocat d'una manera general, per a un públic de tot el país.
Aquest és el canvi que la web de Hillary Clinton ha realitzat les dues últimes setmanes, coincidint amb la carrera final per a les primàries i que dura fins a l'actualitat.
Així doncs, quan un potencial votant de Hillary a Indiana va a la web de la candidata, rep informació sobre ella, però també sobre que farà per Indiana (mostra fins i tot un mapa de l'Estat i amb tota la informació personalitzada al votant d'aquest Estat).
La raó és ben senzilla, el més proper al ciutadà és el que aquest coneix, a un tal Joe d'Indiana li importa saber, en primer lloc, el que Hillary proposa per al seu Estat i per a la seva economia familiar i personal, i en segon lloc la resta d'informacions més generals, com per exemple què pensa de Cuba.
Com ho ha fet? usant el geotargetting: un anunci orientat a una regió geogràfica específica, àrea o ubicació. Així, quan una persona entra a la web de Hillary Clinton el servidor rep al seu torn d'on procedeix aquesta IP o des d'on està connectat aquest usuari. Depenent de l'Estat en el qual es trobi, rebrà una pàgina d'inici que parli d'Indiana o de Pennsylvania, etc... Una mica semblant fa Google quan vam buscar una mica. Per exemple a Espanya va directament a google.és, però a Itàlia va a google.it.
Una excel·lent manera que el candidat aprofiti que algú visita la seva web per a enviar-li missatges clars sobre l'Estat on es troba.
Exposo dos exemples, el que veu un ciutadà d'Indiana i un ciutadà de Pennsylvania quan entren en la web de Hillary Clinton, via TechPresident: