El proper 1 de maig tindran lloc les eleccions a l'ajuntament de Londres. La campanya té dos noms importants: Ken Livingstone i Boris Johnson.
Ken Livingstone, del partit laborista, és l'actual alcalde i el principal candidat a la reelecció. La seva campanya electoral per Internet es defineix principlamente en la seva web, que seguint el deixant de les webs de les campanya nord-americana té una pàgina índex on demana el teu correu electrònic i el teu codi postal per a fer-te simpatitzant i rebre qualsevol informació sobre la campanya i les activitats del candidat. La web en si no aporta massa nou a les campanyes polítiques a través de la xarxa, però si que té algunes coses interessants. Per tant, altres novetats que aporta la web (és obvi que ja conta amb biografia, programa electoral, notícies...) són:
1. L'espai "Londoners for Ken": els simpatitzants poden pujar vídeos de suport al candidat, que seran penjats en el canal YouTube de Ken Livingstone. Tal com passa amb el microsite "The Hillary I know" que Hillary Clinton té i que també permet penjar vídeos de suport, la raó de fer-lo no és només mostrar aquests suports sinó que s'intenta al seu torn humanitzar al candidat, intentar que sigui vist com una persona normal, propera a la ciutadania.
2. L'espai "On the blogs", on s'exposen i enllacen tots els blogs que parlen (suposo que elogiosamente) del candidat.
3. Maneres de donar a conèixer la campanya: Order posters and stickers (completament gratis te'ls envíen a casa), Download materials to campaign for Ken, Sign up per a rebre notícies i alertes, Become a volunteer per a la campanya, Donate, Write a letter al director del teu diari local o Tell your friends and colleagues.
4. Media Center, on es publica tot el que es diu de Ken Livingstone en los mitjans de comunicació escrits.
La e-campanya de Boris Johnson, del partit conservador, disposa d'una web molt més moderna que la de Livingstone, amb un disseny molt més actual i amb més (no molta més) interacció amb l'electorat, sense deixar d'usar, encara que sigui de manera tímida, les noves eines 2.0, com pot ser Facebook o Del.icio.us.
Entre les opcions de les quals disposa la web, citaria les següents per sortir-se un poc del normal (encara que tampoc sigui gens de l'altre món):
1. L'espai "The Boroughs", on es mostra un mapa del gran Londres, i clicant en cada barri es pot veure ràpidament les propostes per a aquesta zona, una galeria d'imatges del barri, com ajudar a la campanya, una enquesta amb el que més t'agrada d'aquesta zona, o preguntes per al candidat.
2. Repositori de vídeos i de documents en formats rics (PDFs), que es poden descarregar
3. Maneres de col·laborar amb la campanya de Johnson, molt semblat al que ofereix Ken Livingstone.
4. Grup de suport a Johnson a Facebook, i que de moment conta amb 4.594 simpatitzants.
En resum, la e-campanya londinenca està en marxa, però no és massa espectacular en les seves webs de moment. Queda molta pre-campanya i segur que hi haurà molts canvis fins al 1 de maig.