Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Aquesta campanya electoral començada el passat 21 de febrer ha fet que es pugui dir que aquestes eleccions estan sent les primeres eleccions generals on l'ús de vídeos polítics i la seva transmissió ràpida mitjançant Internet s'ha generalitzat en tots els grans partits. Tant PSOE, com PP i IU han aprofitat aquestes eines per a penjar diferents vídeos (i no solament un, com en passades eleccions), i han pogut canviar la temàtica dels diferents vídeos al mateix temps que en el context de la campanya.

Tots els seus vídeos s'han penjat de les seves webs i de diferents plataformes menjo YouTube, Dailymotion o La teva.TV . A més, per primera vegada a Espanya, i com ja ocorria en Estats Units, els vídeos han estat penjats també en infinitat de webs i sobretodo blogs dels simpatitzants de cada partit polític.

Vegem ara l'estratègia dels vídeos dels tres principals partits polítics de l'Estat (altre dia analitzaré la resta de partits):

PSOE. En el partit socialista, una vegada iniciada la campanya s'han realitzat quatre spots electorals, tots realitzats per Isabel Coixet i amb un tema clar de fons: cal anar a votar i augmentar la participació. El 21 de febrer el partit va presentar els tres primers vídeos, i avui ha presentat l'últim. El seu tema recurrent és la necessitat de participació electoral, i ho esgrimeix mitjançant mostrar a diferents generacions de persones que diuen per què cal anar a votar. Hi ha un jove que vota per primera vegada, un avi de 94 anys i el qual més m'agrada, per l'originalitat: un jove que va a dur a la seva mare a votar, conduint 300 km., sabent que la seva mare vota al Pàg. L'el últim spot, es mostra la pluja o la neu com raons per les quals no se sol anar a votar, a més, és el primer vídeo on es fa una vetllada (o no) crítica al PP, dient que "alguns desitgen que el diumenge plogui amb ràbia, neu, vent, el que sigui perquè et quedis a casa". La locució prossegueix amb l'afirmació que "per als quals voten amb alegria sempre fa sol", i l'enregistrament finalitza amb el missatge: "El diumenge vota amb totes les teves forces", lema d'aquests quatre vídeos.









PP: En el Partit Popular han llançat tres vídeos de campanya, i els tres amb temes recurrents en els seus discursos polítics i en el missatge que volen que capti la població: crisi econòmica i mentides del govern de Zapatero.
Per a això, els seus dos primers vídeos (presentats el 20 i el 22 de febrer), ahondan en la crisi econòmica que està afectant als ciutadans espanyols. El primer d'ells (que s'escolta incessantment en el metre de BCN, per cert) em sembla bastant original, ja que surt un discurs de Zapatero dient que tot va bé mentre que en la imatge es vé que és tot el contrari.
L'últim dels vídeos presentats, el passat 29 de febrer, tracta sobre les mentides del president del govern i que no es pot confiar en ell, i fins al final sembla que la noia protagonista parli de la seva parella.







Izquierda Unida: A IU han tret dos vídeos electorals, un és un vídeo titulat "sin parafernalias", i l'altre, més original, es diu "contrastes", on la gent diu perquè votarà a Izquierda Unida aquestes eleccions. El contrast és que l'edat o el context individual de la persona que diu cada frase no té gens que veure amb la frase que diu (per exemple un nen parla de la memòria històrica). Ambdós vídeos van ser presentats el 21 de febrer.





Els tres partits han tingut cura de crear vídeos en els quals donar a conèixer el seu missatge, i són les eines que proveïx Internet, i la publicació d'aquests vídeos en els blogs dels respectius simpatitzants dels partits polítics, el que ha fet, més que mai, que aquests vídeos tinguessin més eco que en qualsevol altra elecció, ja que el seu visionat ja no depèn solament de la televisió. A més, els partits ja s'han preparat per a això, el que explica que els tres tinguin una pàgina pròpia (canal del partit) en YouTube.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger