Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Breus

1. Des de Periodismo 2015, Jesús Gordillo ha fet un excel·lent recopilació en forma d'enllaços d'apunts sobre la jornada electoral i sobre els mitjans que la van cobrir. Dóna enllaços sobre la cobertura dels mitjans, anàlisis dels resultats electorals, gràfics, informació de bloggers des de les seus dels partits, mitjans de comunicació, etc...

2. Barack Obama escriu poc en el seu twitter, però cada vegada que ho fa, 15.088 persones (o followers) reben el seu missatge (i ell segueix a 14.473 followings), segons Twitterholic. Això el col·loca com el twittero amb més seguidors del món. Malgrat la seva popularitat, tal com indiquen a The Bivings report, Obama només ha escrit 78 missatges, mentre que el segon "twittero" més popular, Robert Scoble, ha postejat 7.499 vegades.


3. iZ és el robot de campanya per a messenger que va crear el PSOE en la campanya electoral. Tal com explica Rubèn Novoa, una vegada s'agrega iz@psoe.és als teus contactes de messenger s'obre una finestra en flash on apareix el programa electoral del partit, però que també conta amb un veritable action center per a la campanya electoral per a ciberactivistes. Us recomano el post.

4. Ester Clos va analitzar en el seu blog les webs dels 5 candidats catalans que es presentaven a les eleccions generals: IC-V, PP-C, ERC, CIU i PSC.

5. Des de Multiplica han realitzat el II Estudi de campanyes electorals online en eleccions generals a Espanya, un estudi sobre persuabilidad de les pàgines web dels partits polítics que es presentaven a aquestes eleccions. En el seu informe, després d'analitzar 97 factors de la persuabilidad de la presència online i el paper que han volgut assumir a les principals xarxes socials (facebook, myspace, youtube,…) els partits polítics, només PSOE i IU se salven. La classificació queda com segueix:
1 . PSOE (66,17)
2 . IU (55,29)
3 . PP (48,88)
4 . CIU (38,41)
5 . ERC (29,21)
6 . PNB (24,03)
La conclusió de l'estudi segueix sent que els partits no han aconseguit persuadir als seus electors indecisos a través de la xarxa i la televisió i els dos debats televisats han estat els protagonistes d'unes eleccions que no es recordaran mai per la rellevància que un mitjà com Internet hauria d'haver tingut. Es pot accedir a l'estudi aquí.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger