Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Diumenge passat 24 de febrer, l'advocat i defensor dels consumidors Ralph Nader va anunciar que es presentava com independent a la presidència d'Estats Units. Nader, de 74 anys, va fer l'anunci de la seva candidatura en el programa Meet the Press, de la cadena NBC, després d'afirmar que ni els republicans ni els demòcrates estan solucionant els problemes que travessen els nord-americans, i va anunciar al seu torn la seva web personal de campanya.



El candidat ja és conegut en les conteses electorals nord-americanes. Si bé en 2004 solament va obtenir uns pocs vots, el seu paper va ser destacadísimo en les eleccions presidencials de 2000, quan va obtenir prop del 2,7% dels vots. Recordéssiu que les eleccions de 2000 entre Bush i AL Gore es van saldar amb el controvertit recompte de vots a Florida. Molts demòcrates culpen a la participació de Nader en les eleccions la derrota de Gore, ja que creuen que si no hagués estat perquè el nom de Nader apareixia en les paperetes a Florida, Gore hauria estat el clar guanyador d'aquests comicis.

Fa tres setmanes Nader ja ya va llançar un lloc web en el qual va convidar a unir-se a la seva campanya "per a ajudar a la mobilització de ciutadans i disciplinar als estafadores, els cabildeos i els seus candidats". També demanava opinions als seus simpatitzants i a potencials votants de quins havia de fer i si s'havia de presentar a les eleccions. La cosa no va anar del tot bé, ja que molts d'aquests missatges eren en contra de la seva candidatura, el que va fer que Nader retirés la web. Una mica que diu poc del seu interès personal en la xarxa i a interactuar amb la ciutadania, no pel resultat de la seva pregunta, sinó per no deixar que se segueixi veient.

No és la primera vegada que Nader actua així en la seva e-campanya, ja que tal com indiquen en Techpresident, ja fa 4 anys que el candidat va dir al New York Times: "I really don't deal with the Web. There isn't enough estafi in the day to go into virtual reality”.
En aquesta ocasió sembla que si ha pres més de debò Internet per a fer política, sobretodo basant-se en el crowdsourcing i en el que els seus simpatitzants i voluntaris poden fer per ell, molt més que a donar propostes. En aquest sentit ha llançat una web de campanya, denominada “Vote Nader” que té algunes coses interessants, algunes que no havíem vist en altres web de campanya de la resta dels seus competidors.

Els aspectes més destacables són:

1. Simpatitzants. Hi ha una primera pàgina on donar l'e-mail i el codi postal i fer-te així simpatitzant. A més, pots enviar informació de Nader als teus coneguts i amics, bolcant directament en un formulari totes les adreces dels teus contactes.

2. Blog. L'estructura de la seva web està basada en un gran banner, una imatge en la qual clicant es va a una notícia principal i un blog. A la dreta un banner sobre la seva campanya, botó per a contribuir i eines 2.0 menjo YouTube, Facebook, MySpace (500 amics) o Flickr.

3. Voluntariat. El més destacat és la seva campanya de voluntariat per a aconseguir gent que li ajudi a fer una ruta de campanya pels 50 estats. Se sol·liciten tres classes de voluntaris: a) 100 persones perquè viatgin amb ell durant mínim 1 mes per tot Estats Units en un road trip electoral, b) trobar a un coordinador de campanya per a cada estat, i c) aconseguir voluntaris per a allotjar als “seus viatgers” acompanyants en cada lloc al que vagin. Respecte al seu "Road Trip", ja en 1998 Jesse Ventura va usar Internet per a aconseguir voluntaris i va tenir molt èxit. Si escau es va cridar la "Caravana cap a la victòria".
A més, demana altre tipus de voluntaris i oferix ocupacions pagades:
- Volunteer Positions. We have the following temporary volunteer positions in Washington, D.C. open immediately for those seriously committed to the 2008 campaign: Field coordinators, Graphic designers, Campus coordinators, Office helpers, Videographers, Web developers.
- Paid positions. At this time, we are also looking to fill a variety of temporary paid positions supporting the Nader 2008 campaign in
Washington, D.C., including: Fundraiser, Accountant, Compliance officer, Researcher, IT manager, Scheduler.
Així, escenifica la seva campanya en voluntaris basats en el crowdsourcing i en treballadors contractats.

4. Five 5-minute actions. Accions que poden realitzar-se online per simpatitzants, com enviar mails als teus coneguts, afegir el banner en el teu blog, fer-se voluntari, parlar amb els teus veïns, etc… Aquestes accions, igual que el “Road Trip” ja van ser implementades per Jesse Ventura en 1998.

5. Temes. Nader parla de 12 temes dels quals mai toquen Obama, Clinton ni McCain.

6. News. Conjunt actualitzat d'enllaços a blogs i webs on es parla del candidat.

La de Nader no és una gran web de campanya, però si que té coses curioses i interessants, que sens dubte aniran evolucionant durant els pròxims mesos, sobretodo si comença a tenir cert èxit en les enquestes, una mica que ara com ara sembla si més no complicat.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger