Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

La revolució "Dashboard"


Dashboard és una plataforma online d'organització de voluntaris i col·laboradors de la campanya de Barack Obama. A través d'aquesta eina han unit en una única base de dades totes les contribucions dels voluntaris. Fins a la seva creació, a l'inici de la campanya, cada vegada que un voluntari aconseguia una donació o registrava a un nou votant, aquestes dades passaven de forma anònima a formar part de les bases de dades de la campanya. A Dashboard, cadascuna d'aquestes petites victòries porta nom i cognom i aquest voluntari pot lluir els seus galons en el seu perfil en Dashboard, comparant-se amb la resta de voluntaris. Es tracta d'incentivar als voluntaris amb més reconeixement i de crear certa competitivitat perquè cada voluntari es vegi animat a emprendre més accions i augmentar els seus mèrits (més donacions, més activistes aconseguits, més trucades realitzades, més esdeveniments…).

Els premis o classificació per mèrits no és quelcom nou (ja s'utilitzava al 2008, per Giuliani, per exemple), però sí ho és la facilitat per interaccionar amb altres activistes i l'objectiu de fer-ho gairebé tot de manera local, on i offline. Dins d'aquesta xarxa cada voluntari treballa a nivell local, com a part de l'equip del seu veïnat, per atreure vots i fons a la campanya. Així, vot a vot i veïnat a veïnat, els demòcrates intenten anar conquerint el país, especialment els Estats decisius.




A través d'aquesta plataforma, a la qual es pot accedir tant des de l'ordinador, com des del telèfon mòbil, els voluntaris poden crear esdeveniments, mantenir-se en contacte amb altres companys amb els quals col·laborar i difondre notícies sobre les diferents propostes i mesures presentades per Obama. La interconnexió amb les xarxes socials de cada membre és constant. Com vaig explicar en un post d'abril parlant de les xarxes d'activistes en les eleccions franceses, hem arribat a “un nou tipus de xarxes socials pròpies, aquelles hiperconnectades amb qualsevol altra xarxa. És a dir, no és necessari tenir un login i password per a cada xarxa social (inclosa la del partit o candidat), sinó que es millora l'accessibilitat, i es pot pertànyer a una xarxa tan sols entrant des d'una altra xarxa, per exemple amb el login i password de Facebook o Twitter. Una altra característica és que vol crear activistes “totals”, no només online, sinó que també es moguin fent campanya al carrer”. Aquesta interconectivitat a les diferents xarxes socials des d'una sola plataforma millora la visibilitat de les accions de ciberactivisme i permet una major participació i involucració en campanya dels simpatitzants i dels seus contactes personals.

A través d'aquesta eina es poden accedir a diferents opcions:

1. My Team. En el meu cas, al costat de 763 membres més, m'ha col·locat automàticament en l'equip de New Jersey Sud (el meu codi postal, de Gràcia -Barcelona-, és el mateix que el seu). Des d'aquí es poden veure esdeveniments creats per diferents activistes, imatges i històries i anècdotes pujades pels voluntaris. També es pot contactar per mail amb tots els voluntaris. Mostren trucs per persuadir a votants, argumentari i una eina per trucar als teus veïns des de la pròpia plataforma.

2. Esdeveniments. Mostren esdeveniments i activitats. La majoria en aquestes últimes setmanes són campanyes de trucades telefòniques a un determinat barri. Qualsevol voluntari pot apuntar-se per participar, i sol durar un parell d'hores.





3. Missatges. Com a qualsevol xarxa social, és on es poden llegir els missatges rebuts, o enviar. Qui més sol enviar, òbviament, és el cap de l'equip local. Clicant en el nom de qualsevol activista apareix el seu perfil, mèrits aconseguits, interessos i les activitats que ha realitzat, així com els grups als quals pertany (només el local, o jueus per Obama, o músics per Obama…). També les seves altres xarxes socials (Facebook o Twitter, per exemple).

4. Recursos. És una espècie de fòrum on els voluntaris i activistes donen trucs per organitzar millor les trucades o els esdeveniments. Per exemple, si vols que la gent vagi al teu esdeveniment, truca el dia abans per confirmar-los que es realitza, o no els facis portar cafès. Els trucs es poden votar entre la comunitat, per conèixer els millors.

5. Grups. És un llistat de tots els grups que recolzen a Obama perquè qualsevol s'apunti: llatins per Obama, esportistes, veterans, dones… També et suggereix grups locals. En el meu cas: New Jersey sèniors for Obama, Rider University for Obama, etc…
Cada grup realitza activitats dissenyades per a aquests grups, i busca segmentar aquest públic i enviar-li un missatge que els membres del grup poden compartir com a seu.





6. Fer trucades. Es tracta d'una eina per realitzar trucades des de la pròpia plataforma, als teus veïns, per convèncer-los que votin a Obama. La metodologia es pot veure bé en aquest vídeo, i consisteix en un formulari amb el nom de la persona a la qual es truca i les frases que has de dir. S'apunta com ha anat la trucada i si estan a favor o en contra, i en quin grau, del candidat. També indica què dir si la persona contactada és simpatitzant de Romney. Tot queda registrat online, la qual cosa complementa la gran base de dades de la campanya.
Durant l'huracà Sandy s'està difonent i utilitzant moltíssim, per raons òbvies.

7. Fundraising. Permet crear per a cada activista la seva pròpia pàgina de donació de diners, perquè ho difongui entre els seus contactes.

8. Get fired up. Pàgina amb el video destacat, per compartir-ho amb els contactes en xarxes socials.

9. Números. Les activitats realitzades per cada activista.



 10. Obtenir informació de vot. Instruccions per votar, el dia d'eleccions o amb vot anticipat.

.
Veig quatre grans objectius en una eina com Dashboard:
- Fer una campanya local, on els veïns es coneguin i es coneguin les problemàtiques de tots (però tenir també activitats nacionals per qui vulgui col·laborar amb altres Estats)
- Fer una campanya online però que tingui repercussió offline
- Aconseguir activistes i simplificar-los el treball
- Aconseguir una base de dades increïble per a futures eleccions

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger