Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

1984 va ser un destacat anunci de televisió utilitzat en el llançament a Estats Units de la computadora Macintosh 128K d'Apple, el 1984. Està inspirat en la novel·la 1984 de George Orwell, i va ser dirigit pel britànic Sir Ridley Scott i televisat el 22 de gener de 1984 durant un temps mort de la tercer temps de la Super Bowl. El comercial mostrava a una heroïna sense nom (interpretada per Anya Major) vestint sabatilles esportives vermelles, shorts vermells, i top blanc amb la imatge d'una poma i un computador, corrent amb un martell a través de moltes persones assegudes en butaques mirant  cap a una pantalla amb la imatge de el “Gran germà” (Big Brother), una representació d'IBM. L'heroïna es detenia enfront de la pantalla, girava sobre si mateixa i llançava el martell cap a la pantalla, fent-la explotar. A continuació es mostrava en pantalla i se sentia en la veu d'Edward Grover el missatge: “El 24 de gener, Apple Computer presentarà Macintosh, i veuràs per què 1984 no serà com “1984“.



L'anunci és freqüentment citat en les enquestes sobre les campanyes publicitàries més influents. Per exemple, Advertising Age el va nomenar en els 1980s “El comercial de la dècada” i el 1999 l'US TV Guide ho va seleccionar com a número 1 en la seva llista de “Els 50 millors anuncis de tots els temps”. Aquesta mateixa revista el va nomenar com el número 93 en la seva llista de “Els millors moments en la història de la televisió”; sent l'únic anunci d'aquesta llista.

Al març de 2007 va causar una gran revolada el seu remake per a la política, un vídeo aparegut a YouTube que criticava a Hillary Clinton, fent campanya per a Barack Obama. En la versió es veia Hillary Clinton a través d'una gran pantalla donant un discurs (que eren fragments de discursos reals) a una audiència homogènia i uniformada. El vídeo acabava amb la pantalla destrossada i amb la frase “2008 no serà un altre 1984. El 14 de gener començaran les primàries del partit Demòcrata. I veuràs per què 2008 no serà un altre 1984”, i la url de la web d'Obama.

El 2012, i en les primàries republicanes nord-americanes, s'ha tornat a utilitzar aquest anunci ja icònic de canvi, i de nou com a campanya negativa cap a un altre candidat. En aquest cas ha estat Rick Santorum, atacant a Mitt Romney de nou (com la majoria dels seus anuncis), amb l'anunci “Rebellion”. Ha canviat alguna cosa de l'escenografia i ho ha modernitzat, però el missatge simbòlic és el mateix: davant la uniformitat i el ja establert, ell es vol erigir com el canvi, el nou i el que no s'acontenta amb ignorar les coses. O, almenys, això vol indicar amb el seu anunci-remake.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger