Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Les campanyes "Google Surge"

El 2007, l'empresa Campaign Solutions va ser pionera en l'ús d'un mètode de campanya denominat "Google Surge", traduït, quelcom semblant a "l'onada Google". El van utilitzar a la campanya del governador Bobby Jindal. Es tracta de saturar a base d'anuncis de banners polítics tots els anuncis de Google ads en diferents webs, per a persones de cert territori.

És a dir, moltes pàgines webs tenen anuncis Google amb banners. En aquesta campanya es tractava de que totes les persones d'un territori determinat que entressin a Internet veiessin un determinat anunci. Aquesta classe de campanyes, també conegudes com "Google Network Blast", permeten una visualització del candidat o del missatge d'una manera increïble durant un o dos dies per a tot el públic al que es vol dirigir. Són campanyes cares, però que un dia abans de les eleccions poden fer canviar algun vot. Segons diversos estudis, amb aquesta tipologia de campanyes s'aconsegueix aproximadament un 95% de presència en webs que tenen anuncis de Google. I el més important, no són només adwords (anuncis amb paraules), sinó que són directament banners, per la qual cosa es pot pensar el missatge i la imatge a mostrar.

Aquesta tàctica també es va usar el 2008, 48 hores abans de la votació a Califòrnia pel "sí a la proposició 8", aprovada pel 52% dels vots. Actualment, la tàctica "Google Surge" és comunament reconeguda en les estratègies de campanya digitals. Com indica Becky Donatelli, directora de Campaign Solutions: "una càrrega de publicitat d'aquest tipus és més eficaç quan es concentra entorn d'un esdeveniment transcendental, tal com una elecció. Fet correctament, crea tot seguit un brunzit i arriba als mitjans de comunicació".

Un altre exemple va tenir lloc el passat mes d'abril en les eleccions al districte 20 de New York, on durant un dia i mig, tots els habitants de Saratoga Springs, Lake Placid, Glens Falls i Oneonta veien banners del candidat demòcrata Scott Murphy. El candidat va gastar 25.000 dòlars per aconseguir-ho, però va tenir una visibilitat gairebé total per a aquests ciutadans durant aquell curt període de temps, quan es connectaven a Internet. L'objectiu és semblant a una campanya de televisió clàssica. S'intenta persuadir els votants abans de les eleccions en veure aquests anuncis a la seva pantalla en un curt període de temps. La campanya Murphy volia arribar a 650 mil residents que van visitar un lloc a la xarxa amb AdSense de Google, i van aconseguir 12.5 milions d'impressions d'anuncis durant el període de 36 hores abans de les eleccions.

L'objectiu ja no és arribar als votants per aconseguir donacions o reclutar voluntaris. És per convèncer els votants indecisos a votar per un candidat en particular, o recordar als seguidors que han d'anar votar. I en el cas de Murphy ho va fer amb dos banners, un que criticava l'oponent i un altre amb una frase d'Obama recolzant Murphy. També a Facebook es va seguir la mateixa tàctica de Google Surge, en aquest cas posant anuncis per a joves de 18 a 25 anys segmentats en aquestes localitats de New York. A Facebook, la campanya va gastar 5.000 dòlars, i va tenir 5 milions d'impressions, és a dir, un dòlar per cada mil impressions del banner.

Un exemple en la imatge de baix, en una campanya Google Surge del republicà Bob McDonnell a Virgínia, el novembre de 2009 i que va durar de 9 del matí a 5 de la tarda:


A finals de 2010, els Google Surge han passat a un nou nivell, amb l'ús intensiu dels telèfons mòbils. Ja no importa només on vius, sinó on et connectes. Un bon exemple el tenim a la campanya de Michele Bachman (candidata republicana de Minnessota) a començaments d'aquest mateix mes de setembre.

Un dels esdeveniments més destacats de Minnessota és la fira estatal. Un dels seus assessors de campanya, Eric Frenchman, va pensar: "Imaginin que la gent està de dempeus a la cua per buscar la seva cervesa i treu el seu iPhone per fer temps. Imaginin que l'únic anunci que poden veure és el de la candidata, precisament dient que el seu contrincant vol apujar els impostos, incloent cerveses i frankfurts, i que la persona que està a la cua pot veure aquest anunci emès a la palma de la seva mà. Pur geni maligne... ".

I això és exactament el que van fer. Tot aquell que es connectés a Internet des del seu dispositiu mòbil al voltant de 10 quilòmetres de la fira, veia un banner criticant l'oponent de Bachman, on es podia llegir "Watch This Video On Tarryl Clark Taxing Your State Fair Foods!" i que el dirigia a aquest vídeo, el qual va tenir el primer dia de campanya un 61% de visites provinents de telèfons iPhone i Android:



Durant les primàries de la setmana passada a Florida, alguns candidats van utilitzar també aquests anuncis per a mòbils per a què fossin visibles per la gent que esperava per votar, fent cua. L'objectiu era aconseguir els votants indecisos d'última hora.

Ha nascut el Google Mobile Surge.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger