Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Les armes de la UE a la xarxa

En menys d'un mes tindran lloc les eleccions europees, les primeres on 27 països podran votar i les primeres on l'ús d'Internet pot tenir un paper important a l'hora de donar a conèixer el que es fa a Europa i a l'hora de demanar que la gent vagi a votar.
És per això que a la UE han preparat una gran campanya per a cridar a la gent a les urnes. Ho han fet de manera presencial, però també estan utilitzant qualsevol eina a la xarxa per a intentar fer que la gent, especialment els joves, no es quedin a casa el proper 7 de juny.

Tal com ens va dir Bárbara Quílez, la webmaster en idioma espanyol, en una visita a Brussel·les el passat mes d'abril, la pàgina web de la UE i també la web de les eleccions europees, té 22 editors, un per cada idioma oficial, i al contrari que a la pàgina oficial, en aquest web s'intenta donar més sensació d'interactivitat, amb enquestes, articles a debatre o preguntes obertes a l'opinió de la ciutadania.
També es té especial vigilància a l'hora de fer notes de premsa, que no són meres traduccions, sinó que s'intenta fer-les atractives al gust de cada Estat.

Respecte a les eines, el passat 15 d'abril va sortir el perfil a MySpace del Parlament Europeu, on s'inclou un joc d'identitat digital (triant les icones que més s'adapten a la teva manera de pensar per a posar-les al teu bloc o web), un google maps amb esdeveniments i activitats a tota la UE que tenen a veure amb les eleccions europees, vídeos procedents del canal YouTube del Parlament (on van incloent anuncis i vídeos divertits per a implicar a la gent a votar), fotografies procedents del canal Flickr del Parlament (on també han creat un concurs de fotografies), fotos i imatges per a personalitzar els teus perfiles de Facebook, un fòrum, maneres d'ajudar o treballar al Parlament Europeu...
També han creat una pàgina a Facebook, amb 8.000 admiradors pel moment, i on van destacant les activitats més interessants que es fan a Europa per a les eleccions, les hagin fet des de la UE o no.

Des del web de les eleccions europees es podrà seguir l'escrutini en directe, i es poden trobar recursos interessants (banners, cartells, logos, salvapantalles, vídeos i mp3...) per difondre la campanya. També és molt interessant el bloc comunitari "Writing for (y)EU" que han creat els 22 webmasters, on recullen les darreres informacions del Parlament i de la campanya, i donant un to personal, més allunyat de l'oficialitat del Parlament Europeu.

Són esforços considerables per part del Parlament, aprofitant totes les eines possibles per a difondre les eleccions, i amb un cost també considerable: 12 milions d'euros per a la campanya offline i 2 milions per a la campanya online. Espero que tingui èxit i la gent vagi a les urnes.
El problema arribarà quan acabin les eleccions, i és que, com la majoria dels partits, segurament totes aquestes eines creades desapareixeran o no tindran continuïtat.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger